3 بهمن 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه
' 5
همه چیز درباره ماکارونی و ارزش غذایی آن

همه چیز درباره ماکارونی و ارزش غذایی آن

ماکارونی یک ماده غذایی با ارزش تغذیه ای مفید است. این ماده غذایی سرشار از کربوهیدرات، پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است. ماکارونی به علت سرشار بودن از کربوهیدارت بسیار انرژی زاست.

ماکارونی بر خلاف تصور نادرست همه که به عنوان غذایی چاق کننده شناخته می شده است، امروزه در تمام دنیا به عنوان غذایی سالم برای سلامت انسان شناخته می شود.

بهترین ماکارونی از سمولینای گندم دوروم حاصل می شود. سمولینا حاصل آسیابانی گندم دوروم است. این گندم از نظر ارزش تغذیه ای از سایر گندم ها برتر است زیرا دارای میزان پروتئین بالا، میزان بیشتر ویتامین ها و املاح می باشد.

ماکارونی یک ماده غذایی با ارزش بالا و به صرفه است. این ماده غذایی ارزان قیمت و متنوع است علاوه بر این از سرعت پخت بالایی نیز برخوردار است که می توانید در کوتاه ترین زمان غذایی خوشمزه و مفید داشته باشید.

برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند هر 75 گرم ماکارونی پخته شده فقط 100 کالری دارد که می توان از این غذا به عنوان غذایی کم کالری یاد کرد.

نکات مهم در خرید بهترین ماکارونی

اولین مرحله خرید انتخاب نوع ماکارونی است: باید از ماکارونی های غنی شده با ویتامین ها و ماکارونی های قهوه ای که حاوی سبوس بیشتری هستند استفاده کنید.

به آردی که ماکارونی از آن تهیه می شود باید توجه کنید: برخی از ماکارونی های موجود در بازار از آرد حبوبات تهیه می شوند که حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات مقاوم است که جذب آن کمتر از سایر ماکارونی ها است.

 نکاتی در تهیه و پخت ماکارونی

ماکارونی با الیاف بالایی که دارد می تواند از اشتهای بالا و کاذب جلوگیری کند و در رژیم های کاهش وزن مورد استفاده قرار بگیرد و مفید باشد.                                   

مصرف این ماده غذایی با ارزش سبب افزایش سطح سروتونین نمی شود که یک آرامبخش است و مصرف آن در افزایش آرامش مفید است اما باید توجه داشته باشید زیاده روی استفاده از این ماده نیز خوب نیست و در پرخوری های عصبی به ماکارونی روی نیاورید.

در تهیه ماکارونی از روغن بیش از حد استفاده نکنید زیرا کالری غذا را افزایش داده و سبب سنگین شدن غذا و مشکلات گوارشی خواهد شد. همچنین بهتر است قبل از مصرف ماکارونی یک بشقاب سالاد حاوی کاهو، کلم بروکلی و... میل کنید و در تهیه این غذا از سبزیجاتی مانند جعفری و نعناع استفاده نمایید.

همچنین برای کنترل کالری این غذا می توانید در آبی که ماکارونی در آن جوشانده می شود کمی نمک به آن اضافه کنید و از اضافه کردن روغن به آب خودداری کنید.

در تهیه ماکارونی از خامه و کرم استفاه نکنید.

در کنار ماکارونی از گوشت های کم چرب همچون مرغ و ماهی و ماهی تن استفاده کنید که به جای گوشت نیز می توانید از سویا برای افزایش پروتئین غذا استفاده کنید


دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...