13 دی 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 4 دقیقه
' 4
انواع ظروف پت تولید شده در شرکت آرین پلاستیک

انواع ظروف پت تولید شده در شرکت آرین پلاستیک

پت یا پلی اتیلن ترفتالات پلیمری است که برای ساخت انواع بطری های پلاستیکی مانند بطری آب و یا سایر نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرد. ظروف پت در شرکت آرین پلاستیک انواع مختلفی دارد اعم از:

بطری پت کتابی

بطری پت دارویی

بطری پت استوانه ای

بطری پت مایع ظرفشویی

بطری پت 5 لیتری

بطری پت رنگی

بطری پت شامپو

بطری پت روغن

بطری پت گلاب

ظروف پت چیست؟

ظروف پت یا پلی اتیلن ترفتالات، پلیمری است که برای ساخت انواع بطری های پلاستیکی مانند بطری آب معدنی یا نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده سازگار با بدن انسان است و ضرری برای انسان ندارد که در بسته بندی های محصولات زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. در ایران از این نوع پلیمر بیشتر برای تولید انواع بطری پت مانند بطری آب معدنی استفاده می شود. این پت ظاهری شفاف و پلاستیکی دارد.

 

مزایای استفاده از ظروف پت

همانطور که قبل تر گفته شد پت ضرری برای بدن انسان ندارد و استفاده از آن مزایایی نیز دارد.

مزایای استفاده از ظروف پت:

این ظروف مقاومت بالایی دارد.

در برابر دما، نفوذ گازها و شکستگی مقاومت بالایی دارد.

سبک است و وزن کمی دارد.

ظروف پت پلاستیک های مشخصات پلاستیک های زیست تخریب پذیر را دارنذ و در مدت 2 سال اگر در زیر خاک قرار بگیرند 30 درصد از آن تخریب می شود.

بازیافت بسیار زیاد این بطری ها سبب می شود صنایع پتروشیمی در تولید مواد اولیه صرفه جویی کند.

این ظروف به دلیل استفاده نکردن از فلزات سنگین به عنوان کاتالیزور مورد تایید سازمان غذا و دارو است و به آن نمره قبولی داده اند.

 

آیا از بطری آب معدنی می توان دوباره استفاده کرد؟

یکی از نکاتی که در مورد استفاده دوباره و پر کردن بطری با آب شیر باید بدانید کد بازیافت روی بطری پلاستیکی است. یعنی اگر عدد 1 و 2 باشد از مناسب ترین مواد پلاستیکی در تولید آن استفاده شده است. اما اگر کد بازیافت درج شده بر روی بطری عدد 7 بود اما حاوی BPA  نباشد به هیچ وجه از آن ظروف استفاده نکنید.

نکته دوم: اگر بطری ترک و یا تو رفتگی داشته باشد به هیچ وجه از آن استفاده نکنید حتی اگر عدد بازیافتی اش 1 و 2 بود زیرا مواد شیمیایی وارد آب می شود.

نکته سوم : این بطری ها به دلیل پلاستیکی بودنشان نباید در معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرند و داغ شوند زیرا مواد شیمیایی وارد آب می شود.

نکته چهارم: برای پر کردن مجدد بطری های پلاستیک از آب یا مایعات دیگر  بهتر است از شوینده بدون استافده از آب گرم استفاده کنید.

و اما نکته آخر: بطری نباید دچار یخ زدگی شود.


دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...