9 دی 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 7 دقیقه
' 7
فیلم استرچ و کاربردهای آن

فیلم استرچ چیست؟

فیلم استرچ یا استرچ پالت بند نایلونی دارای سطحی صاف، شفاف و قدرت کشسانی و چسبندگی بالا است که برای بسته بندی محصولات استفاده می شود که به دلیل اقتصادی و پر کاربرد بودنش در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از صنایع قرار گرفته است.

کاربرد نایلون استرچ

این نایلون با فراهم کردن ویژگی های لازم برای حفظ و مراقبت از محصول امکاناتی اعم از جلوگیری از انتقال رطوبت، ممانعت از ضربه و آسیب به کالا، اطمینان در حمل و نقل و سرعت بسته بندی

را در دسترس مشتریان قرار می دهد.

انواع فیلم استرچ

فیلم استرچ دستی (Hand Wrap)

از فیلم استرچ معمولا برای بسته بندی کششی استفاده می شود، یک ورقه پلاستیکی بسیار نازک با قابلیت کشسانی که برای بسته بندی دور محصولات، جعبه ها و پالت ها استفاده می شود. یکی از نکات مهم این فیلم استرچ این است که هر چه درصد بازیابی الاستیک (قابیلت کشسانی) بیشتر باشد، فیلم بهتر خواهد بود. این محصول در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از کاربران در بسته بندی محصولات و کالاها قرار گرفته است. کاربرد این فیلم استرچ در کسب و کارهایی است که فقط از نیروی انسانی استفاده می شود از همین رو بهتر است در خط تولید از استرچ دستی استفاده شود.

مزایای فیلم استرچ دستی

استرچ دستی برای بسته بندی دستی با نیروی انسانی است که توانایی پالت کردن انواع مختلف محصولات و کالاها را دارد.

ویژگی های مهم استرچ دستی:

  • کالایی اقتصادی برای بسته بندی انواع محصولات و کالاها
  • قابلیت استفاده در واحد های صنعتی و تولید کننده محصولاتی مانند سیم و کابل، شیشه، شیرآلات، مبلمان، لوازم اداری و...
  • محافظت از محصولات در برابر گرد و غبار، رطوبت و آسیب های احتمالی
  • موجود در ابعاد و ضخامت های مختلف

فیلم استرچ با قدرت کشسانی معمولی (نیمه اتوماتیک)

محصولی کاربردی و اقتصادی برای بسته بندی تولیدات کارخانجات، به ویژه بسته بندی پالت است.

این محصول را می توان با استفاده از دستگاه های نیمه اتوماتیک یا دستی جهت محافظت از محصول چیده شده بر روی پالت استفاده نمود. این نایلون استرچ از محصولات در انبار یا حمل بارها در برابر گردوغبار، ریزش احتمالی و آسیب محافظت می کند.

مزیت این فیلم استرچ

  • چسبندگی بالا
  • قدرت کشسانی مناسب
  • قیمت ارزان
  • محافظت از پالت تا وزن 1500 کیلوگرم
  • قابلیت تولید به صورت رنگ های مختلف جهت متمایز کردن محصولات
  • کاهش هزینه های نگهداری

فیلم استرچ فوق کششی (تمام اتوماتیک)

دلیل تفاوت کیفیت فیلم استرچ ها در نوع ماده اولیه هنگام تولید است. یکی از متدوال ترین ماده اولیه در تولید استرچ ها، پلی اتیلن خطی دارای چگالی کم (LLDPE) است. در فرایند تولید نایلون های انعطاف پذیر از مواد اولیه PVC و انواع دیگر پلی اتیلن نیز استفاده می شود. از فیلم استرچ فوق کششی برای محافظت پالت ها و بسته بندی محصولاتی مانند نوشیدنی ها، پروفیل، کاغذ، کارتن و...استفاده می شود. که معمولا در کارخانجات مختلف و برای بسته بندی در خطوط پرسرعت استفاده می شود.

استرچ فوق کششی مقاموت بسیار بالایی در برابر پارگی و آسیب دیدگی دارد. این استرچ در ضخامت های 22 الی 45 میکرون و با عرض 2000 میلی متر تولید می شود.

فیلم استرچ علوفه

استرچ علوفه برای محافظت علوفه ها در برابر شرایط آب و هوایی استفاده می شود تا ارزش غذایی علوفه ها حفظ شود زیرا علوفه بخش بزرگی از تغذیه دام ها است. این نوع استرچ ها جزو دسته نایلون های کشاورزی قرار می گیرد.

مزایای استفاده از استرچ علوفه

  • با استفاده از استرچ علوفه فرایند تخمیر در علوفه ها افزایش پیدا کرده و سبب می شود ارزش غذایی علوفه برای دام و طیور افزایش کند.
  • با بسته بندی استرچ علوفه نگهداری از علوفه برای مدت طولانی امکان پذیر می باشد.
  • سبب افزایش کیفیت علوفه ها و تازگی آنها می شود.
  • در شرایط آب و هوایی مختلف قابل استفاده است.
  • استفاده از این بسته بندی هزینه کمی دارد.

فیلم استرچ خانگی

فیلم استرچ خانگی برای بسته بندی مبلمان است که در اسباب کشی و جابجایی آن استفاده می شود. استفاده از این نوع استرچ از جذب گردوغبار و کثیفی جلوگیری می کند و نگهداری طولانی مدت محصولات در کارگاه می شود.

نکات مهم در خرید فیلم استرچ خانگی:

  • انعطاف پذیری از مهم ترین ویژگی های این استرچ است
  • میزان کشسانی آن نیز اهمیت دارد، هر چه قدرت کشسانی محصول بیشتر باشد بسته بندی آن آسان تر می شود.
  • طول عمر و دوام استرچ نیز مهم است.

فیلم استرچ دونر کباب

استرچ دونر کباب برای بسته بندی مواد غذایی است تا از مواد غذایی در برابر آلودگی های محیطی محافظت کند.

ویژگی های این استرچ:

  • چسبندگی بالا جهت بسته بندی آسان تر
  • استحکام مناسب
  • قابلیت کشسانی بالا
  • جلوگیری از ورود هوا و رطوبت به بسته بندی

استرچ دونر کباب برای بسته بندی انواع گوشت سفید و قرمز، انواع میوه ها، سبزیجات، خشکبار و... مورد استفاده قرار می گیرد اما برای برخی مواد غذایی مانند ادویه ها مناسب نمی باشد.


دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...