19 آذر 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 4 دقیقه
' 4
روستاهای اقتصادی استان قزوین

توسعه اقتصادی و اشتغال زایی روستا از طریق گردشگری نقش مهمی در توسعه روستا خواهد داشت. استان قزوین دارای 100 روستا با ظرفیت گردشگری است که با برنامه ریزی مناسب می توان آنها را تقویت و توسعه داد.
 با اجرای این اقدامات، استان قزوین می تواند از طریق جاذبه های طبیعی،  تاریخی و مذهبی مانند آبشارها، دریاچه ها، چشمه ها، غارها، صخره ها، امامزاده ها، صنایع دستی و کاروانسراها، تعداد و کیفیت هتل های بوم گردی را افزایش دهد. 
روستاهای استان قزوین دارای ظرفیت ها و شاخص های گردشگری متفاوتی هستند. به طور خلاصه برخی از روستاهای معروف استان قزوین شاخص ها و ویژگی های بارزتری دارند.
ساخت و سازهای غیرمجاز تمامی روستاها به ویژه روستاهای گردشگری و خوش آب و هوای استان قزوین را تهدید می کند. اما با افزایش گشت ها و نظارت ها، همکاری با سازمان های متولی دهیاران، برگزاری جلسات و آموزش شورا و دهیاران و اطلاع رسانی به رسانه ها بدون مجوز شروع به ساخت و ساز کردند.
با توجه به اهمیت گردشگری روستایی برای توسعه پایدار، برنامه‌ریزی مناسب سازمان‌های متولی تامین زیرساخت‌ها و ساختمان‌های لازم برای پذیرش گردشگران در روستاها ضروری است. این اقدامات موجب توسعه روستایی و رونق اقتصادی استان، ترویج مهاجرت معکوس از شهر به روستا و نجات شهرها از مشکلات حاشیه نشینی و زوال اجتماعی می شود.
از آنجا که منطقه قزوین در تولید محصولات کشاورزی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و منطقه طارم سفلی این منطقه رتبه نخست تولید زیتون را در کشور دارد توانسته است به عنوان روستای اقتصادی نقش موثری داشته باشد از این رو انتظار می رود با گسترش باغداری مدرن و توسعه باغات زیتون مدرن، طارم سفلی بتواند نیاز کشور به زیتون و روغن زیتون را به تنهایی و همچنین نیاز کشورهای همسایه به این محصولات را تامین کند. 
علاوه بر این، شهرستان تاکستان در تولید انگور از جایگاه ویژه ای برخوردار است و دره وسیع قزوین محصولات باغی و زراعی بسیاری از جمله گیلاس و زغال اخته تولید می کند که همه این روستاها را می توان به عنوان روستاهای اقتصادی قزوین نام برد.
از نظر اجتماعی، استان قزوین دارای ترکیب قومیتی متنوع است، اما اقوام اصلی آن فارس، تات و آذربایجانی است. تاکستان پرجمعیت ترین شهر استان و یکی از قطب های صنعتی کشور است. استان قزوین به دلیل همجواری با تهران و ممنوعیت احداث کارخانه در 120 کیلومتری تهران برای سرمایه گذاران بسیار جذاب است. این استان در زمینه دامداری و طیور نیز جایگاه مهمی را به خود اختصاص داده است.

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...