23 آبان 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه
' 5
بهشت مواد معدنی ایران (رنگین کمان معدن کشور)

بهشت مواد معدنی ایران

به گزارش اطلس هوشمند سازمان نظام مهندسی معدن ایران استان سیستان و بلوچستان لقب بهشت مواد معدنی ایران رایدک می کشد و این درحالی است که  ازشمال تاجنوب از شرق تاغرب این استان با توجه به ذخایر معدنی که دارد وجب به وجب خاکش طلاست .به گزارش سازمان نظام مهندس معدن باتوجه به کشفیات معادن مختلف سیستان وبلوچستان رارنگین کمان معدن کشور نام نهادند .معدن «طلای انجیرک تفتان »یکی از معادن این استان است که ظرفیت فرآوری طلا د راین کارخانه 832کیلوگرم شمش طلا در سال است .

به گزارش نظام مهندسی معدن قرار گرفتن استان سیستان وبلوچستان بر روی کمربند فلزات معدنی جهان و وداشتن معادن غنی ، این استان را به رنگین کمان معادن کشور و بهشت سرمایه گذاری تبدیل کرده است .یکی از موضاعات پررونق امروز توجه به گردشگری و بازدید ازمعدن است واین درحالی است که در معادن استان سیستان وبلوچستان کانی های فلزی و غیر فلزی مانند مس ، سنگ های تزئینی ،مصالح ساختمانی و منیزیت ،سیلیس ،طلا ،آنتیموان ،سایر مواد معدنی در حال استخراج است . این استان از کشورمان باداشتن ذخایر مس ،کرومیت ،منگنز ،سرب وروی ،قلع ،تنگستن ،طلا وکانسارهای غیر فلزی دارای ظرفیت های کم نظیری دربخش معدن است که در گذشته ازاین نعمت خدادادی غافل بوده ایم .

وجود بخش معادن و صنایع معدنی در کشور باعث ایجاد اشتغال و به دنبال آن افزایش درآمد خانوارها می شود و به طور غیر مستقیم با سایر بخش های حمل ونقل وصنعت ومسکن وصنایع غذایی باعث افزایش میزان تولید واستغال می شود وبه دنبال آن باعث افزایش درآمد خانوارها می شود.

معدن «طلای انجیرک تفتان»

یکی از معادن بی نظیر استان سیستان وبلوچستان معدن « طلای انجیرک تفتان » می باشد .طرح ساخت کارخانه تولید شمش طلا با سرمایه گذاری بالغ بر800میلیارد واشتغالزایی 350نفر درسال آغاز شد که هدف تولید سالانه نیم تن طلا را دارد .

معدن طلای مادوفتی این معدن باذخیره بیش از 100میلیون تن کانسنگ یکی از بزرگترین معدن طلای کشور است .

به گزارش  نظام مهندسی معدن معدن طلای تفتان در نیمه دوم سال جاری با سرمایه گذاری بیش از یک هزار میلیارد تومان به بهره برداری می رسد و6محدوده اکتشافی درحال بررسی میزان عیار وذخیره ماده معدنی هستند و برای بیش از 180نفر اشتغال زایی می کند .

کارخانه فرآوری طلای تفتان

سرمایه گذار این کارخانه فرآوری طلا شرکت توسعه معادن پارس تامین است واین کارخانه با پیشرفت 80درصدی در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد .این کارخانه درزمینی به مساحت 10 هکتار در حال ساخت است وسرمایه  پیش بینی شده 350میلیار تومان می باشد .با راه اندازی این کارخانه زمینه اشتغال به طور مستقیم و غیر مستقیم برای مردم این شهرستان ایجاد می شود و اولویت با مردم بومی تفتان است .

مواد معدنی کشف شده این استان شامل ،کرومیت ،مس ،منگنز ، آهن ،طلا ، تیتانیوم ، کانی های فلزی نظیر تالک ، منیزیت ، گل سفید ،آنتیموان ، فلدسپات خاک صنعتی ، نیکل ،کائولن سیلیس  وسنگ های ساختمانی به ویژه گرانیت این استان را رنگین کمان معادن کشور وبهشت سرمایه گذاری تبدیل کرده است . برخی از معادن این استان د ررتبه های اول ودوم کشور است .این استان رتبه نخست معادن آنتیموان و رتبه دوم معدان منیزیت رادارد .

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...