7 آبان 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 7 دقیقه
' 7
نحوه اعتماد به سایت ها

نحوه اعتماد به سایت ها

امروزه با توجه به اینکه دسترسی عموم مردم به اینترنت و فضای مجازی بیشتر شده است بسیاری از مردم سعی می کنند خریدهای خود را از سایت های اینترنتی انجام دهند.

 از این رو نیاز است که برای اطمینان پیدا کردن از سایت فروشگاه اینترنتی مد نظر اطلاعاتی در اختیار داشته باشند تا بتوانند به سایت اینترنتی اعتماد کرده و در پنل های خریدی که در سایت درج شده است اطمینان حاصل کنند.

از چه سایت هایی خرید کنیم؟

حال برای اینکه بدانیم سایت خرید مد نظر قابل اعتماد است باید به مواردی که در زیر قید می شود دقت کرد.

·        سایت مد نظر باید دارای آدرس محل سکونت دقیق باشد

·        شماره تماس ها قابل پاسخگویی باشند

·        ایمیل های معتبری در سایت وجود داشته باشد

·        مدیریت سایت و پشتیبانی در اسرع وقت پاسخگو مشتریان باشد

از سوی دیگر وقتی خرید اینترنتی از سایتی را می خواهید انجام دهید بخش پرداخت ها باید به گونه ای باشد که دسترسی به اطلاعات حساب بانکی جهت کلاهبردای و سو استفاده در حد امنیت بالایی باشد.

در ادامه برای اطلاع از اینکه از چه سایت هایی خرید کنیم اطلاعات تکمیلی تری را از سوی پنل ماباتو در اختیاراتان قرار خواهد گرفت.

سایت های اینترنتی آشنا و شناخته شده

خرید از سایت های اینترنتی که بیشتر شناخته شده و آشنا هستند می تواند یکی از اطمینانی ترین مرحله برای اقدام به خرید باشد که معمولا سایت هایی که در صفحه اول گوگل قابل مشاهده است معتبر تر است و می توانید به راحتی خرید خود را انجام دهید.

توجه به پروتکل هایی که در زمینه https و SSL است

 توجه به پروتکل هایی که در زمینه https و SSL است از دیگر بخش های مهم در زمینه معتبر بودن سایت مد نظر است به طوری که در https یک زمینه امنیتی SSL وجود  دارد و می تواند میزان معتبر بودن سایت را با آن سنجید زیرا سایت هایی که دارای SSL صفحه قفل نمایش هستند اطلاعات مربوط به کارت بانکی را در امینت بالا قرار می دهند اما در سایت هایی که SSL وجود ندارد قطعا می تواند حساب کاربری و اطلاعات شخصی شما را تهدید کند.

نمادهای الکترونیکی معتبر

در صورتی که در سایت های فروشگاهی نماد الکترونیکی وجود داشته باشد می تواند معتبر بودن سایت را تضمین کند به طوری که اگر بر روی نماد الکترونیکی کلیک کنید اطلاعات مربوط به فروشگاه فوق قابل مشاهده است.

نظراتی که مشتریان در سایت قید کرده اند

در بسیاری از سایت ها در پایان مطالب بخشی به عنوان نظرات وجود دارد که مشتریانی که از سایت خرید کرده اند نظرات مثبت یا منفی خود را در خصوص کالا مد نظر قید کرده اند، مشاهده این بخش تا حدودی می تواند اطمینان بودن سایت را مشخص کند.

راه های ارتباطی معتبر

سایت های اینترنتی که کالایی را در اختیار مشتریان قرار می دهند برای پشتیبانی و خدمات ارسال و غیره باید شماره تماس های معتبر و همچنین شبکه های اجتماعی داشته باشند که مشتری بتواند با تماس یا ورود به شبکه اجتماعی با پشتیبان در ارتباط باشد در صورتی که راه ارتباطی معتبری مشاهده نکردید از خرید و هر گونه اطلاعات پرهیز کنید.

نحوه پراخت های مناسب

بخش مهمی از خرید هایی که به صورت اینترنتی انجام می شود به نحوه پرداخت بر می گردد به طوری که بسیاری از فروشگاه ها نحوه پرداخت را درب منزل یا محل کار در نظر می گیرند که بسیار معتبر تر است و در برخی مواقع نیز پرداخت به صورت اینترنتی و استفاده از پنل مخصوص پرداخت است که در هر دو بخش با رعایت نکات ایمنی می تواند خرید مناسبی را برای عموم رقم بزند.

برای خرید انلاین و اینترنتی نکاتی که در بالا ذکر شد بسیار مهم است سعی کنید در هنگام خرید همه موارد حیاتی و مهم را در نظر بگیرید.

چجور بفهمیم سایت کلاهبردار است یا خیر؟

بسیاری از سایت ها که در بستر اینترنت برای عموم مردم قابل مشاهده هستند در بخش هایی قابل اعتماد است یعنی همه مراحلی را که نشان می دهد سایت همه بخش های امنیتی را رعایت کرده مشخص است.

اما در برخی سایت ها ممکن است کلاهبرداری هایی صورت گیرد به طوری که برخی از سایت ها شماره تماس معتبر ندارند یا شماره های پشتیبانی در دسترس نیست و خاموش است و یا اینکه شخصی پاسخگو سوالات مشتریان نیست در این مواقع باید از هر گونه ثبت خرید و وارد کردن اطلاعات شخصی خود پرهیز کنید.


دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...