4 اردیبهشت 2024
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 4 دقیقه
' 4
اطلاعات کلی در مورد روستای اسلامیه

تاریخچه روستای اسلامیه


روستای اسلامیه  یکی از روستاهای قدیمی و زیبای شهرستان تفت و استان یزد می‌باشد که تاریخچه و قدمتی طولانی دارد. از بین جاذبه‌های تاریخی این روستا می‌توان به چنار 1500 ساله فراشاه اشاره کرد; دلیل نام گذاری این چنار نیز آن بوده که نام قبلی روستای اسلامیه فراشاه بوده و در میان قدیمی‌های روستا نیز به این نام شناخته می‌شود که خود دلیلی بر قدمت طولانی روستای اسلامیه یا فراشاه می‌باشد; همچنین در این روستا برجی وجود دارد به نام برج چیل که در مسیر شیراز به یزد قرار گرفته و در قدیم به عنوان مکانی برای گرفتن خراج از کاروان سراها و تاجرانی که از این منطقه عبور می‌کردند استفاده می‌‌شده است; علاوه بر این می‌توان مسجد قدمگاه را نام برد که گفته می شود حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) در سفرشان به مشهد از این منطقه عبور نموده‌اند و در قرن پنجم هجری دستور ساخته شدن آن داده شده است.

آب و-هوای روستای اسلامیه


در کنار داشتن جاذبه‌های تاریخی , روستای اسلامیه جاذبه‌های طبیعی بسیاری نیز دارد که از جمله آن می توان به آب و هوای دلپذیرش اشاره کرد که به دلیل مجاورت با شهرستان تفت سالانه گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف ایران برای گذارندن تعطیلات خود جذب میکند به خصوص در ماه های اسفند و فرودین که روستای اسلامیه شاهد ورود و بازدید بیشترین مسافر می‌باشد;  همین آب و هوای دلپذیر باعث شده چشمه های زیادی در این منطقه وجود داشته باشد مانند چشمه تا مهر که به گفته اهالی این منطقه خاصیت درمانی نیز دارد و جزو جاذبه های گردشگری این منطقه محسوب می‌شود.

محصولات بومی و محلی روستای اسلامیه


مناطق روستایی چیزی در حدود یک سوم از جمعیت کشور را تشکیل می دهند و اقتصاد روستایی نقش بزرگی در اقتصاد کشور ما ایفا می‌کند و و بخش بزرگی از تولیدات ایران توسط روستاها و روستاییان تولید می‌گردد. روستای اسلامیه با جمعیت در حدود هزار و هفتصد نفر چه در بخش محصولات خانگی و چه محصولات دامی و کشاورزی حرف های بسیاری برای گفتن دارد و طیف متنوعی از محصولات مختلف شامل فرش دستبافت , عسل , میوه و محصولات باغی , صنایع دستی و ... تولید می‌کنند.

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...