14 تیر 1400
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 8 دقیقه
' 8
4روش استفاده از عسل طبیعی

اولین کاربرد عسل، کاربرد خوراکی آن است. این روش هم قدیمی ترین و هم پرمصرف ترین روش استفاده از عسل است. شما می توانید با خوردن عسل طبیعی، تمامی خواص ترکیبات درون عسل را به بدن خود وارد کنید.

عسل طبیعی به عنوان یکی ماده طبیعی به روش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. هر کدام از این روش ها ممکن است برای کاربردی خاص مفید باشد. در نتیجه اطلاع از آن ها می تواند به اثربخشی خواص عسل بیشتر کمک کند. برخی از این روش ها برای مصارف خانگی کاربرد دارند و برخی دیگر نیاز به استفاده در تولیدات صنعتی یا دارویی خواهند داشت.

آشنایی با روش های مصرف عسل طبیعی و کاربردهای آن در صنایع مختلف، می تواند دید شما را نسبت به خواص عسل و کاربرد آن در سلامتی باز کند. شاید در گذشته استفاده از عسل محدود به خوردن و نوشیدن و نهایتا استفاده های موضعی بود؛ اما امروزه در تولید داروها نیز از عسل استفاده می شود. در ادامه به طور مختصر به 5 روش استفاده از عسل طبیعی اشاره می کنیم.

1. خوردن عسل

اولین کاربرد عسل، کاربرد خوراکی آن است. این روش هم قدیمی ترین و هم پرمصرف ترین روش استفاده از عسل است. شما می توانید با خوردن عسل طبیعی، تمامی خواص ترکیبات درون عسل را به بدن خود وارد کنید. قطعا این روش ساده ترین نوع استفاده از عسل است و همه ما برای یک بار هم که شده این تجربه شیرین را درک کرده ایم

وقتی پای عسل در آشپزی به آشپزخانه باز می شود!

برای خوردن عسل هم روش های مختلفی وجود دارد. هرچند بیشتر مردم فکر می کنند بهتر است عسل را به صورت خالی یا با استفاده از نان مصرف کنند، بهترین روش استفاده از عسل طبیعی که خاصیت عسل را خیلی زود به بدن منتقل می کند، استفاده از شربت عسل است. برخی اشتباها به شربت عسل، آبجوش عسل هم می گویند. باید توجه داشته باشید که اگرچه علم نظر قطعی در مورد حل کردن عسل در آبجوش ندارد؛ اما پیش بینی می شود که خواص عسل طبیعی در مجاورت آبجوش از بین برود. در نتیجه باید شربت عسل را با آب جوشیده ولرم شده تهیه کنید.

روش های مختلف دیگری نیز برای استفاده از عسل به روش خوراکی وجود دارد. می توانید با استفاده از دستورهای آشپزی با عسل، غذاها و خوراکی های خوشمزه ای را با عسل بپزید که هم طعم خوبی دارند و هم خاصیت های فراوانی را به بدن شما منتقل می کنند. مطمئنا طعم خوشمزه کره بومی و عسل طبیعی نیز یکی از بهترین ترکیباتی است که در آن عسل به کار رفته است.

2. استفاده موضعی از عسل

روش دومی که باز از گدشته مورد توجه بوده اما امروزه کمتر مورد استفاده مردم ما قرار می گیرد، استفاده موضعی از عسل است. درمان سوختگی با عسل دقیقا به همین نوع از روش استفاده از این ماده حیات بخش اشاره دارد. وقتی اقدام به خرید عسل می کنید، در کنار خرید یک خوراکی خوشمزه و مقوی، پماد طبیعی بدون هیچ افزودنی را به منزل خود می آورید که می تواند به سادگی سوختگی های موضعی را بهبود بخشیده و جای آن را از روی پوست تا حد ممکن محو کند. در طب باستان نیز از این خاصیت عسل به طور مشخصی استفاده می شده و رساله های زیادی در این زمینه نگاشته شده است.

امروزه علاوه بر این، دستور تهیه انواع ماسک با عسل نیز وجود دارد. شما می توانید ماسک های مختلفی را در ترکیب با عسل و دیگر مواد طبیعی تهیه کرده و بر روی پوست صورت بگذارید تا اثرات طراوت بخشی و شادابی پوست با عسل را ببینید. همچنین نوعی ضماد با استفاده از عسل برای کاهش درد مفاصل تهیه می شود که می تواند گزینه خوبی برای بیماران مبتلا به پوکی استخوان باشد.

3. استفاده در تولید دارو

یکی از نوین ترین روش های استفاده از عسل طبیعی، استفاده از این ماده در تولید دارو است. علم داروسازی، امروزه به این نتیجه رسیده که به جای استفاده از مواد شیمیایی که دیگر توان پاسخگویی به درمان بسیاری از بیماری ها را ندارد، به سراغ مواد طبیعی برود. یکی از بهترین مواد طبیعی که توسط زنبورعسل ساخته می شود، عسل طبیعی است.

سالانه میلیون ها تن عسل برای استفاده در تولید داروهای خوراکی و پمادهای موضعی، به شرکت های داروسازی فروخته می شود. طبق پیش بینی های صورت گرفته در سال های آتی شاهد رشد و گسترش تمایل به ساخت داروهایی خواهیم بود که صرفا با استفاده از عسل، ژل رویال و دیگر مواد تولید شده توسط زنبورعسل تولید و روانه بازار می شوند.

4. لوازم آرایشی و بهداشتی

از دیگر کاربردهای عسل طبیعی، استفاده از آن در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی است. البته این موضوع تازگی ندارد و از زمان باستان نیز برای برخی کاربردهای زیبایی از عسل و موم استفاده می شد. با این حال امروزه به کمک علم نوین، لوازم آرایشی بهداشتی مدرن با کاربری ساده، در دست زنان و مردان است.

انواع شامپو و صابون از جمله مواد بهداشتی هستند که در آن ها از عسل طبیعی استفاده می شود. البته قطعا اگر در ساخت شامپو و دیگر مواد شوینده از عسل باکیفیت استفاده شود، نباید قیمتی ارزان داشته باشد. علاوه بر این، در ساخت انواع لوازم آرایشی از رژ لب گرفته تا کرم های دست و پا، از عسل طبیعی استفاده می شود. البته موم عسل نیز گزینه خوبی به ویژه برای تولید بالم لب است.



دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...