4 مهر 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 4 دقیقه
' 4
فرایند آماده سازی مفتول

آماده سازی مفتول

به پشتوانه ۳۰ سال فعالیت مستمر در صنعت پیچ و مهره کشور، تجارت بسیار ارزشمندی در خصوص فرآیند های آماده سازی مفتول به دست آورده ایم. با توجه به نیاز سایر صنایع به این خدمات و به دلیل وجود دانش فنی مورد نیاز و تجارب کافی در سازمان برآن شدیم تا با ایجاد ظرفیت مازاد آماده سازی مفتول بخش قابل توجهی از نیاز سایر صنایع را مرتفع کنیم. با وجود پیچیدگی های فنی بالا و تخصصی بودن فرآیند های آماده سازی، شرکت سپند پیچ یزد خدمات آماده سازی مفتول را به تمامی گرید‌ ها مفتول مانند فولادی، کم کربن، متوسط و آلیاژی و با روش های متنوع مطابق با نیاز و سفارش مشتری ارائه می دهد.


۱. اسیدشویی Pickling

در فرآیند اسید شویی، اکسید هایی که هنگام تولید مفتول و نورد در دمای بالا بوجود آمده‌اند و چربی‌ها، دوده‌ها، زنگ زدگی‌ها و ناخالص‌هایی که حین نگهداری روی سطح مفتول ایجاد شده‌اند شسته شده و سطحی کاملا تمیز جهت فرآیند بعدی که فرآیند فسفاته است ایجاد می‌شود.


۲. پوشش فسفاته Phosphate Coating

در این فرآیند مفتول در محلول رقیق شده اسید فسفریک و دیگر ترکیبات غوطه‌ور شده، سطح مفتول به طور شیمیایی فعال می‌شود. پس از آن لایه ای محکم و محافظ از کریستال های غیر قابل حل فسفات بر روی سطح مفتول ایجاد می‌شود. پوشش فسفاته از تماس مستقیم مفتول با ابزارها در فرآیند کشش و قالب‌ها در فرآیند فورج سرد جلوگیری می‌کند و کارپذیری مفتول را بهبود می‌بخشد.


۳. کشش Drawing

در این فرآیند، مفتول اسیدشویی یا روکش شده، از قالب‌های دستگاه کشش به طور مکانیکی و سرد عبور می‌کند. اینفرآیند به منظور سایز کردن مفتول به قطر مورد نیاز جهت مرحله فورج سرد است. عملیات کشش هیچ‌ نوع تغییری در عناصر شیمیایی مفتول ایجاد نمی‌کند.


۴. آنیل Annealing

فرآیند آنیلینگ نوعی از عملیات حرارتی است که تغییراتی در خواص مکانیکی مفتول ایجاد می‌کند. این تغییرات باعث تبدیل ساختار ماده اولیه مفتول به یک کار باید پایدار کروی می‌شود و به تبع آن شاهد افزایش انعطاف، افزایش کارپذیری و کاهش سختی مفتول خواهیم بود. در واقع عملیات حرارتی آنیل در مقابل عملیات حرارتی سخت‌کاری است.



دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...