15 تیر 1400
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 7 دقیقه
' 7
خواص دارویی عسل طبیعی

خواص دارویی عسل طبیعی به قدری فراوان است که همواره مورد تجویز و توصیه ی پزشکان و متخصصین طب سنتی قرار می گیرد. متخصصان این حوزه بر اساس آنالیز ها و بررسی های متعددی که روی ترکیبات و خواص دارویی عسل طبیعی انجام داده اند لیستی طولانی از فواید و مزیت های مصرفی آن برای بدن انسان تهیه کرده اند. با توجه به لیست بلند بالای خواص عسل طبیعی برای بدن، هر خانواده و هر شخصی می بایست این محصول را جزء ثابت ترین موارد لیست خرید خود قرار داده و در وعده های غذایی مختلف به خصوص صبحانه و میان وعده ها مصرف کنند. برای بهره مندی از خاصیت های عسل طبیعی جدای این که افراد می توانند خودِ محصول را تهیه کنند، قادرند از وجود فرآورده های مختلف انواع عسل های طبیعی نیز بهره مند شود.

عسل محصولی است که به عنوان طعم دهنده برای بسیاری از خوراکی ها قابل استفاده می باشد از این رو طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کرده است. عسل طبیعی به واسطه ی این که در محیط های مختلف با پوشش گیاهی و شرایط آب و هوایی و جغرافیایی گوناگون تولید می شود دارای انواع بسیار متنوع و متعددی است که هر یک از آن ها از خواصی منحصر به فرد برخوردارند. در ادامه به بعضی از انواع عسل های طبیعی در کنار خصوصیات ظاهری هر یک اشاره کرده ایم که خواص دارویی و سلامتی بی نظیری دارند:

خواص دارویی عسل طبیعی

رنگ های عسل طبیعی

عسل کنار که دارای رنگی زرد مایل به تیره است.

عسل مرکبات دارای رنگ زرد روشن است.

عسل های دیگری مثل عسل چند گیاه ( عسل چهل گیاه)، عسل آویشن، عسل گون، عسل کوهستان، عسل کلزا، عسل بادام، عسل وحشی، عسل ریحان، عسل جنگلی، عسل زول، عسل گون، عسل سیب و موارد بسیار زیاد دیگر.

خواص دارویی عسل طبیعی برای سلامت بدن

خواص دارویی عسل طبیعی را می توان به طور کلی به دو گروه مجزا تقسیم بندی کرد، زیرا که افراد می توانند از خواص دارویی عسل طبیعی به دو صورت اعم از استفاده ی خوراکی و استفاده ی موضعی به شکل لوسیون، بهره مند شوند. لازم به ذکر است اگر عسل طبیعی را عضو ثابت و دائمی برنامه ها و وعده های غذایی خود قرار دهید، درواقع سلامت بدن خود را به طور صد در صدی تضمین کرده اید، زیرا خواص دارویی عسل طبیعی تنها محدود به چند مورد خاص نمی شود بلکه دارای دامنه ی بسیار گسترده و در عین حال متنوعی است به گونه ای که در بهبود عارضه هایی با حوزه های کاملاً متفاوت از هم، اثر گذار می باشد.

چند مورد از خواص دارویی عسل طبیعی که باید به صورت خوراکی مورد استفاده قرار بگیرد اشاره کرده ایم:

خواص دارویی خوراکی عسل طبیعی

خوردن عسل باعث می شود میزان اکسیژن مورد نیاز خون به راحتی جذب شود. جذب نشدن مطلوب اکسیژن به خون همواره عمده ترین دلیل بروز انواع کم خونی ها است که افراد مبتلا به این عارضه می توانند با بهره مندی از خواص دارویی عسل طبیعی به نحو احسن بیماری خود را درمان کنند.

همانطور که گفتیم مصرف عسل بستر مناسبی برای انتقال و جذب اکسیژن به خون فراهم می کند، این خاصیت نه تنها منجر به رفع عارضه ی کم خونی می شود، بلکه در بهبود بیماری خطرناک فشار خون بالا نیز بسیار موثر است.

پلی فنل و آنتی اکسیدان های موجود در انواع عسل طبیعی باعث می شود تا سلامت قلب افرادی که به طور منظم از عسل در برنامه ی غذایی خود استفاده می کنند، تضمین شود به طوری که از بروز انواع بیماری ها و حمله های قلبی جلو گیری می کند.

از خواص دارویی عسل طبیعی در تولید انواع دارو های دیابتی نیز استفاده می شود، چرا که با وجود عسل در ترکیبات دارو های ضد دیابت روند بهبودی سریع تر می شود. همچنین افرادی که مبتلا به دیابت هستند می توانند با مصرف مستقیم انواع عسل طبیعی، بیماری خود را هر چه بهتر و زود تر درمان کنند.

یکی از مورد توجه ترین خواص دارویی عسل طبیعی، ضد سرطانی بودن آن است، به گونه ای که با مصرف متداول عسل بدن فرد در مقابل بسیاری از سرطان ها مقاوم سازی می شود و از بروز آن ها جلوگیری می کند. همچنین لازم است بگوییم افرادی که مبتلا به سرطان هستند می توانند با خوردن انواع عسل های طبیعی تاثیر بسزایی در روند بهبود خود بگذارند.

از دیگر خواص دارویی عسل طبیعی می توان به تسکین سرفه و گلو درد اشاره کرد که طی درمان انواع سرما خوردگی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی دیگر از حائز اهمیت ترین خواص دارویی عسل طبیعی درمان انواع عارضه ها، اختلالات و بیماری های مربوط به معده است. مصرف مداوم انواع عسل طبیعی می تواند از بروز بسیاری از مشکلاتی که معده دچار آن ها می شود، پیش گیری کند.


دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...