21 شهریور 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 4 دقیقه
' 4
کارگاه های ساختمانی متخلف تعطیل می شوند

به گزارش دس تو دس به نقل از روابط عمومی سازمان؛ مجتبی فرهمند در دیدار با مظاهر طیبی، شهردار و معاونین منطقه ۳ شهرداری یزد، هدف از تشکیل این جلسه را بررسی راهکارهای افزایش نظارت و کنترل بر روند اجرایی ساخت و ساز، اجرای مقررات ملی ساختمان و رعایت ضوابط معماری و شهرسازی و همکاری بیشتر سازمان با شهرداری عنوان کرد و افزود: اجرای مبحث نظامات ادارای مقررات ملی ساختمان با توجه به نظر ناظر ساختمان و مکاتبه سازمان نظام مهندسی ساختمان و صدور اخطار صادره از شهرداری به منزله تعطیلی کل پروژه تا رفع نواقص کامل و اخذ تایید از ناظر پروژه است.
وی ادامه داد: شهرداري ها و ساير مراجع صدور پروانه ساختمان موظفند با اعلام كتبي وزارت مسكن و شهرسازي يا سازمان نظام مهندسي ساختمان استان يا ناظران، در خصوص وقوع تخلف ساختماني در اسرع وقت با اطلاع ناظر، دستور اصلاح را صادر کرده و تا زمان رفع تخلف از ادامه كار جلوگيري کنند.
فرهمند با اشاره به عدم صدور پروانه در برخی ساخت و ساز ها اظهار داشت: شهرداري ها و ساير مراجع صدور پروانه ساختمان براي ساختمان هايي كه طبق تشخيص ناظران و تاييد سازمان نظام مهندسي ساختمان استان، مقررات ملي ساختمان در آنها رعايت نشده باشد تا زمان رفع نقص، پايان كار دریافت نخواهند کرد.
وی بیان کرد: چنانچه قبل از پايان يافتن اجراي پروژه به دليل اتمام مدت قرارداد، فسخ يا ابطال قرارداد يا سلب صلاحيت قانوني مجري و نظاير آن ، ادامه كار مجري غيرممكن شود، عمليات ساختماني با دستور ناظر هماهنگ كننده متوقف شده و شروع مجدد آن منوط به وجود مجري جديد يا رفع موانع فوق از مجري اول خواهد بود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد تصریح کرد: در اينگونه موارد ناظر هماهنگ كننده موظف است در صورت ادامه پروژه بدون مجري صاحب صلاحيت، مراتب را به سازمان استان، مرجع صدور پروانه ساختمان اعلام کند و مرجع صدور پروانه ساختمان از ادامه كار تا معرفي مجري جديد جلوگيري بعمل خواهد آورد.
گفتنی است؛ در این جلسه به الکترونیکی شدن گزارشات ناظرین، دسته بندی و تحلیل گزارشات مهندسین ناظر براساس خطوط قرمز تعیین شده و ارسال به شهرداری جهت اعمال جدی شهرداری و توقف پروژه پرداخته شد.
همچنین شناسایی پروژه هایی نا ایمن و دارای تخلف از طرف سازمان و معرفی به شهرداری از دیگر‌ موارد بحث این جلسه بود.
در این جلسه همچنین اصلاح فرم ها و ارسال انها به شهرداری مرکز جهت ابلاغ به کلیه مناطق شهرداری جهت همسان سازی، تبیین فرایند حذف دونقشه ای بودن نقشه های پروانه ای و پیشنهاد تک نقشه ای شدن پروژه ها و عدم الزام تایید ایین نامه 2800 از سوی ناظرین در فرم خلاصه پیشرفت مصوب شد.

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...