21 شهریور 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 11 دقیقه
' 11
اجرای سه طرح توسعه‌ای در فولاد آلیاژی ایران

به گزارش دس تو دس، محمد کمال زاده در جریان بازدید خبرنگاران استان یزد از مجموعه شرکت فولاد آلیاژی ایران در استان یزد اظهار کرد: استراتژی این شرکت تامین پایدار نیاز مشتری با طراحی و تولید مقاطع و گریدهای فولاد آلیاژی حتی فراتر از استانداردهای جهانی است.

وی به ظرفیت‌ها و دستاوردهای این مجموعه در طول سالیان گذشت اشاره کرد و افزود: در حال حاضر شرکت فولاد آلیاژی ایران به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع فولاد آلیاژی در ایران و خاورمیانه. بوده و ظرفیت تولید سالانه در کارخانه فولادسازی 600 هزار تن، ظرفیت تولید سالانه در کارخانه نورد سنگین 220 هزار تن و ظرفیت تولید سالانه در کارخانه نورد سبک 230 هزار تن است.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران به برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت در روز 27 تیرماه در تهران اشاره کرد و ادامه داد: به ازای هر سهم مبلغ 180 تومان سود تقسیم شده است و سود خالص شرکت در سال 1401 رشد 57 درصدی داشته است.

کمال‌زاده تشریح کرد: سود خالص شرکت با افزایش 57 درصدی، از سه هزار و 375 میلیارد تومان در سال 1400، به چهار هزار و 773 میلیارد تومان در سال 1401 رسیده است یعنی سود هر سهم «فولاژ» از یک هزار و 266 ریال در سال 1400، به یک هزار و 989 ریال در سال 1401 افزایش یافته است و به عبارتی رشدی 57 درصد داشته است.

وی حاشیه سود خالص شرکت فولاد آلیاژی ایران در سال  را 1398 (27 درصد)، سال 1399 (39 درصد)، سال 1400 (32 درصد) اعلام کرد و افزود: در سال 1401 این حاشیه سود به (37 درصد) رسیده است.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت: سود عملیاتی شرکت در پایان سه ماهه ابتدایی سال جاری، به یک هزار و 327 میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 58 درصدی همراه بوده است.

کمال‌زاده با اشاره به 9 رکورد ثبت شده توسط شرکت در فصل بهار تصریح کرد: در طی مدت 90 روزه رکورد تولید روزانۀ مذاب به میزان 2 هزار و 431 تن، رکورد تولید ماهانۀ مذاب به میزان 54 هزار و 837 تن، رکورد تولید روزانۀ مذاب به میزان 2 هزار و 470 تن، رکورد دفعات ذوب روزانه به میزان 53 عدد، رکورد تولید ماهیانۀ مذاب به میزان 55 هزار و 363 تن، رکورد فروش و حمل روزانۀ محصول، به میزان چهار هزار و 268 تن، رکورد بسته‌بندی روزانۀ محصولات به میزان یک هزار و 226 تن، رکورد فروش و حمل ماهیانۀ محصول به میزان 50هزار و 650 تن و رکورد بسته‌بندی روزانۀ محصولات به میزان یک هزار و 251 تن به ثبت رسیده است.

وی به سه طرح توسعه ای شرکت فولاد آلیاژی ایران اشاره کرد و گفت: پروژه «یزد یک» با ظرفیت تولید سالیانه 700 هزار تن انواع بیلت‌های آلیاژی و مهندسی، مهم‌ترین طرح توسعه‌ای شرکت فولاد آلیاژی ایران به شمار می‌ورد و میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه در ابتدای سال 1401، حدود 75 درصد بود و در حال حاضر پیشرفت آن به بیش از 95 درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران اعلام کرد: طرح «یزد یک» بیش از 500 نفر اشتغال‌زایی مستقیم در منطقه به همراه دارد و اولین تست قوس این پروژه در روز 24 دی ماه 1401 انجام و اولین ذوب آن در روز 23 اسفند ماه سال 1401انجام شد.

کمال‌زاده خاطرنشان کرد: پروژه «یزد یک» طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در شهریور ماه امسال راه‌اندازی می‌شود و ظرفیت کلی فولادسازی شرکت فولاد آلیاژی ایران به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن در سال افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به پروژه نورد وایر فولادهای آلیاژی تشریح کرد: پروژه نورد وایر فولادهای آلیاژی با ظرفیت تولید 400 هزار تن در سال، از دیگر طرح‌های توسعه‌ای مهم شرکت فولاد آلیاژی ایران است و پروژه نورد وایر فولادهای آلیاژی در حال حاضر پیشرفت فیزیکی 20 درصدی دارشته و پیش‌بینی می شود تا پایان سال 1403 به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران عنوان کرد: با اجرای پروژه نورد وایر فولادهای آلیاژی، انواع وایر آلیاژی در قطرهای 5 تا 25 میلی‌متر در شرکت فولاد آلیاژی ایران تولید شود.

کمال‌زاده با اشاره به احداث نیروگاه 330 مگاواتی گفت: این نیروگاه جهت تامین پایدار برق از برنامه های آینده شرکت است که مذاکرات با سازمان حفاظت از محیط زیست و انتخاب و عقد قرارداد با مشاور در حال انجام است و هم‌اکنون به دنبال اخذ مجوزهای زیست‌محیطی است و زمین 100 هکتاری در مجاورت پروژه یزد یک را جهت احداث نیروگاه در نظر گرفته شده است و مکاتبات لازم جهت تامین سوخت مورد نیاز هم انجام شده و امیدواریم بتوانیم هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم.

وی مهمترین ضعف‌ها و چالش‌های سیاست‌گذاری‌ها و استراتژی‌های توسعه‌ای صنایع معدنی و فلزی کشور را اینگونه مطرح کرد: سیاستگذاری های کلان کشوری مناسب، جامع و کامل هستند ولی فراز و نشیب ها و عدم ثبات آن ها برای صنایع چالش برانگیز است همچنین کمبود منابع آبی، وجود موانع جلب سرمایه‌های داخلی و خارجی، عدم توجه به اکتشاف معادن جدید برای تامین مواد اولیه و خوراک صنایع فولادی و وجود موانع توسعۀ روابط صادراتی با کشورهایی که مقصد صادرات هستند از دیگر چالش‌ها است.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران اصلی‌ترین محورهای استراتژی‌ توسعه‌‌ای شرکت فولاد آلیاژی  را نگاه به معیشت کارکنان و ایجاد حاشیه امن اقتصادی برای پرسنل، کشف و کسب بازارهای هدف صادراتی جدید، توسعۀ تجهیزات کنترل کیفیت، گسترش توانایی تولید گریدهای آلیاژی با مشخصه‌های فنی دقیق، نگاه به مدیران و کارکنان شرکت فولاد آلیاژی ایران به عنوان محور هر گونه توسعه در شرکت، افزایش روحیۀ همدلی و ارتقا احساس تعلق سازمانی، نظم‌بخشی به فرآیندهای کاری در جهت ارتقای هر چه بیشتر بهره‌وری و تحول سازمانی است تا محور توسعه متوازن تا از نظر تکنولوژی تولید و از منظر دانش فنی توانایی رقابت در بازارهای صادراتی را داشته باشد.

کمال‌زاده در خصوص اقدامات انجام شده در راستای مسئولیت اجتماعی اظهار کرد: تامین کپسول‌های اکسیژن بیمارستان حضرت زینب اشکذر، کمک‌های نقدی به بیمارستان حضرت زینب اشکذر، کمک به بیماران خاص، تهیه بسته و سبدهای معیشتی برای افراد کم‌ بضاعت، تامین بسته‌های لوازم ‌التحریر برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت، کمک به موسسات خیریه و مردم‌نهاد، کمک به ستاد دیه استان یزد، کمک به کانون فرهنگی کودکان و نوجوانان استان یزد، تقدیر از دانش‌آموزان نخبه منطقه، کمک به تکمیل و سامان‌دهی ایستگاه راه‌آهن شهرستان اشکذر، اهدای 14 هزار اصله نهال به اداره منابع طبیعی شهرستان اشکذر، کمک نقدی به شبکه بهداشت شهرستان اشکذر، کمک نقدی به افراد بی‌بضاعت، تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان، کمک به اداره کل ورزش و جوانان استان یزد، حمایت از تیم‌های ورزشی استان و کمک به ترویج ورزش‌های همگانی از جمله اقدامات حمایتی این شرکت در استان یزد بوده است.

خبرنگار اعزامی: محدثه میرجلیلی

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...