7 شهریور 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 3 دقیقه
' 3
درباره روتختی و انواع آن

روتختی پارچه مستطیل شکلی است که برای پوشاندن تشک و کسانی که روی آن می‌خوابند استفاده می‌شود. روتختی در دو نوع کاوری و لحافی ارائه میگردد.کاوری یعنی لحاف از کاور جدا می‌شود و شستشو راحت‌تر است اما در روتختی لحافی کاور به لحاف دوخت شده و شستشو زمان بر و دشوار تر است.

روتختی اولین بار در قرن ۱۵ مورد استفاده قرار گرفت. معمولاً روتختی‌ها سفید و ساخته شده از پارچه کتان یا ابریشم بودند اما در حال حاضر در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی عرضه می‌شوند.

۹ مدل روتختی متفاوت از نظر جنس،دوام، کاربرد و قیمت وجود دارد.

روتختی پنبه ای

روتختی پنبه ای شامل دو نوع الیاف کوتاه و بلند میشود که پنبه ای الیاف بلند برای تخت مناسب است و به دو صورت ساتن و پرکال تولید میشود.

روتختی کتانی

روتختی های کتانی ضخیم تر از روتختی پنبه ای هستند و خاصیت جذب رطوبت دارند همچنین قابلیت چروک شدن در آن ها به وضوح دیده میشود.

روتختی فلانل

این نوع روتختی ها از الیاف پنبه ای ساخته شده که جاذب گرما هستند و در فصل زمستان کاربرد بیشتری دارند.

روتختی های ابریشم

این نوع روتختی ها از ابریشم خاصل از کرم های ابریشم تولید میشود.

روتختی های بامبو

این روتختی ها از الیاف طبیعی ساخته میشود که قابلیت تنفس دارد.

روتختی لیوسل

لیوسل نوعی از ابریشم مصنوعی است که از تخمیر اکالیپتوس ساخته میشود.

روتختی ساتن

روتختی ساتن میتواند از جنس های مختلف پنبه، ابریشم مصنوعی، پشم، بامبو یا مواد دیگری ساخته شده است که بافت آن از نخ های عمودی است و براق و نرم هستند.

روتختی پلی استر

پلی استر ماده ساخته شده از نفت است که این نوع روتختی ها از پلی استر ساخته شدند.

روتختی های میکروفایبر

روتختی های میکروفایبر ساخته شده از نوعی پلی استر خرد شده و ریزبافت است.


دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...