30 مرداد 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 8 دقیقه
' 8
همایش تبیین نقش صنایع نساجی

همايش “تبيين نقش صنايع نساجي و توليد پوشاک در اقتصاد مقاومتي و در استان کرمانشاه” سه شنبه ۱۵ اسفند سال ۱۳۹۶ در آمفي تئاتر شهيد علي محمدي دانشگاه رازي برگزار شد.

در اين همايش رياست دانشگاه رازي، نائب رئيس انجمن صنايع نساجي ايران، مديريت کارخانجات زاگرس پوش، نائب رئيس انجمن تجهيزات پزشکي کشور، دبير کميسيون صنعت کارگروه مد و لباس کشور، معاونت استانداري کرمانشاه، رياست سازمان فني و حرفه اي کرمانشاه، معاونت سازمان صنعت و معدن و تجارت استان، مديرعامل شرکت کرپ‌ناز، مديريت شرکت چاپ و توليد پوشاک باختر زمين، مديريت شرکت فرش زاگرس کرمانشاه و نيز جمع کثيري از اساتيد، دانشجويان و علاقه‌مندان رشته هاي مهندسي نساجي و طراحي و دوخت حضور داشتند. در همايش مذکور بسياري از فعالان حوزه صنعت نساجي به سخنراني پرداخته و ضمن اشاره به پتانسيل‌هاي اين صنعت در کشور، به تبيين نقاط ضعف و قوت آن پرداختند.

دکتر حياتي، رئيس دانشکده فني و مهندسي دانشگاه رازي کرمانشاه، ضمن خوش‌آمدگويي به سخنرانان، مدعوين و دانشجويان اظهار داشت: “رشته¬ي مهندسي نساجي از سال ۱۳۹۳ در دانشگاه رازي کرمانشاه شروع به فعاليت نمود و هم اکنون ۶۰۰ مترمربع فضا به آزمايشگاه‌ها و کارگاه‌هاي اين رشته اختصاص داده شده است و با توجه به مشکل بيکاري و توان اشتغالزايي اين رشته، مي توان نگاه ويژه‌اي به اين رشته داشت. مبارزه با ورود کالاي قاچاق را در راستاي رونق توليد داخلي ضروري دانست و گفت بايد از واردات کالاهايي که زمينه توليدآنها در داخل کشور فراهم است جلوگيري به عمل آيد.

دکتر عليمردان شيباني، نائب رئيس هيئت مديره انجمن صنايع نساجي ايران ضمن بيان اينکه صنعت نساجي و خاص پوشاک جزء نيازهاي ضروري در جوامع بشري است و از اهميت بالايي برخوردار است، بيان نمود: “صنعت نساجي بالاترين ارزش افزوده را در ميان تمام صنايع دارد و با سرمايه گذاري بسيار کم فرصت اشتغالزايي بالايي را ايجاد مي¬کند، از اين رو مي بايست جوانان با بکارگيري توانايي‌ها و نبوغ خود براي پيشرفت خود و کشور و توسعه و رونق توليد در صنعت نساجي و ديگر حوزه ها تلاش کنند و نيز دولتمردان بايد حمايت‌هاي لازم براي رونق توليد به ويژه در صنعت نساجي را به عمل آورند.”

مهندس رحيم چگني، رئيس شرکت زاگرس پوش از راه اندازي موسسه علمي- کاربردي در راستاي تربيت دانشجويان کارآمد براي اين صنعت و نيز اشتغالزايي و کارآفريني براي دانشجويان حوزه صنعت نساجي خبر داد و افزود: ” قيمت تمام شده ي بالا، يکي از مشکلات صنعت پوشاک ايران براي صادرات مي باشد و با کار سنتي راندمان توليد بالا نمي رود و نياز به برندسازي و صنعت آموزي و حمايت دولت است.”

در ادامه همايش دکتر رحيمي معاون امور اقتصادي و توسعه منابع انساني استانداري کرمانشاه با بيان اين امر که نياز جامعه‌ي امروز ما خلق ثروت است و دانشگاهيان، اساتيد و دانشجويان بايستي دنبال علم نافع، يعني علمي که موجب خلق ثروت براي جامعه شود باشند اظهار داشت: “دانشکده ي فني دانشگاه رازي داراي ظرفيت انساني خوب و بالايي است که بايستي به سمت و سوي کارآفريني و خلق نوآوري برود. در يازده ماه اخير نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹% افزايش صادرات کالا از مرزهاي استان داشتيم و اين امر با فراهم نمودن زيرساختها توسط دولت ميسر شد. امروزه با محدوديت طرح خوب و توجيح‌پذير مواجه هستيم و از فعالان اين عرصه مي‌خواهم که با همکاري دو طرفه به پيشرفت اين صنعت در استان و کشور کمک کنند. درحال حاضر فناوري، حلقه¬ي مفقوده ما در دانشگاه و صنعت است. وي معتقد بود بايستي ارتباط بين صنعت و دانشگاه حفظ شود و صنعت در قالب دپارتمان پارک علم و فناوري و يا مرکز رشد در دل دانشگاه ايجاد شود.”همچنين مهندس نيک طبع، رئيس کميسيون صنعت کار گروه مد و لباس کشور طي سخنراني خود نقش طراحي را در توليد پوشاک مهم به شمار آورد و با بيان اهميت توجه به صنعت و کسب تجربه و به خصوص بازار مصرف و سليقه مشتري، فعاليت در زمينه نساجي، به ويژه توليد پوشاک را داراي آينده روشن دانست.

در خاتمه آرمان رستم پور به عنوان مجري طرح ملي توليد پوشاک روستايي در استان کرمانشاه به بيان کلياتي در مورد طرح و آينده صنعت پوشاک در استان کرمانشاه و نياز تعامل بين دانشگاه و صنعت پرداخت و اظهار داشت: “سرانه‌ي صادرات در حال حاضر در ايران ۸۹ سنت است، اين در حالي است که براي کشوري مانند ترکيه در همسايگي ما ۱۴۰ دلار مي‌باشد و براي کشور چين ۸۰ دلار است که اين آمار بسيار نگران کننده مي باشد و دانشجويان بايستي مقوله‌ي پوشاک را جدي بگيرند و اين جديت خود منجر به تحقيق و مطالعه کردن مي‌شود. صنعت پوشاک بعد از خوراک پرمصرف¬ترين کالاي مصرفي با بيشترين ارزش افزوده است و به عنوان صنعتي پاک و دوست دار طبيعت داراي پتانسيل اشتغالزايي بالايي است.” از برنامه‌هاي جانبي اين همايش مي‌توان به بازديد از چند کارخانه نساجي کرمانشاه، برگزاري نشست تخصصي در شرکت کرپ‌ناز و برگزاري کارگاه آموزشي “طراحي پارچه و لباس” توسط سرکار خانم مژگان باقري اشاره نمود. همچنين در جلسه تخصصي که با حضور نائب رئيس انجمن صنايع نساجي کشور، مدير عامل شرکت کرپ‌ناز، رييس کميسيون صنعت کارگروه مد و لباس و برخي از اساتيد و فعالان اين حوزه برگزار شد و با تماس تلفني با گلنار نصراللهي مشاور وزير صنعت در امور نساجي، پوشاک و چرم همراه بود، تفاهم نامه‌اي جهت تخصيص فضا و امکانات از کارخانه کرپ‌ناز به دانشجويان و بهره گيري از ايده‌ها و طرح‌هاي آنها جهت افزايش ظرفيت توليد به تصويب رسيد.

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...