9 تیر 1400
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 4 دقیقه
' 4
نحوه‌ی گارانتی

این کلمه یا همان گارانتی که شاید گاهی با دنیای بیمه اشتراکاتی دارد و اشتباه می شود به عنوان یکی از سیاست های فروش در کارخانجات صنعتی و تولیدی بخصوص اتومبیل سازی و لوازم خانگی پا به عرصه وجود گذاشت و با استفاده از نیاز روانی انسان جهت اطمینان و لذت از خرید جای خود را محکم کرد. این سوال بسیار مهمی در ذهن اکثر خریداران است که گارانتی از چه زمانی در جهان باب شد؟ و حق خریدار که باید توسط سازنده دستگاه رعایت شود از چه زمانی به رسمیت شناخته شد؟ جالب است بدانید برای اولین بار 20 جولای ۱۷۷۶ میلادی موضوع گارانتی در قانون بیمه مطرح شد، اما یک دهه بعد یعنی سال ۱۷۸۶ توسط سرجیمز آلن پارک تبدیل به قانونی برای تضمین اجناس تجار شد.

اوایل حضور گارانتی در عرصه تجارت، این ابزار صرفا برای تضمین کالای داخل انبار کشتی ها و تجارت دریایی به کار گرفته می شد، اما پس از آن و در اوایل قرن بیستم این ابزار علاوه بر دریاها به خشکی نیز راه یافت و با تغییراتی برای محصولات روزمره و صنعتی جامعه بشری روی خشکی نیز به کار گرفته شد. بنابراین بدون تردید با توجه به رابطه مستقیم بین تولید محصولات و تضمین کیفیت آنها، دوران پس از انقلاب صنعتی را باید زمان پیدایش گارانتی دانست؛ دقیقا زمانی که تولیدات کارخانه ها به صورت انبوه وارد بازار شدند و سازندگان کالاها برای یافتن مشتری از هر راهی استفاده می کردند تا محصولات خود را بفروشند. اما با گذشت زمان قانون حفظ حقوق خریداران باعث شد تا این قانون ساده یعنی تضمین کیفیت و عملکرد محصولات کارخانه ها کمی تخصصی تر و دقیق تر شود.

واحد گارانتی و خدمات پس از فروش شرکت صنایع برق پرتوسان؛ با هدف جلب رضایت هرچه بیشتر مشتریان، افتخار خدمت به مشتریان محترم را دارد.

مدت زمان گارانتی:

18 ماه گارانتی تعویض برای لامپ های کم مصرف CFL

2 سال گارانتی تعویض برای لامپ های فوق کم مصرف LED

تاریخ اتمام مدت گارانتی بر روی بدنه لامپ ها حک شده است. 

شرایط گارانتی:

شرط پذیرش گارانتی لامپ، استفاده و کاربری در شرایط استاندارد می‌باشد.

چنانچه لامپ در شرایط هارمونیکی مورد استفاده قرار گیرد به هیچ‌وجه مشمول گارانتی نخواهد بود.

اعمال ولتاژ غیر مجاز (بالاتر از میزان تعیین شده روی بدنه لامپ) نیز به کاهش عمر و سوختن لامپ منجر شده و لذا این مورد نیز از شرایط عدم پذیرش گارانتی می‌باشد.

عیوب فیزیکی و خسارت‌های مکانیکی (Mechanical damage) مانند وارد آمدن ضربه به قسمت‌های مختلف لامپ که باعث فرورفتگی، شکستگی و یا سوراخ شدن بدنه لامپ می‌گردد، مشمول گارانتی نخواهند بود.


دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...