18 مرداد 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 3 دقیقه
' 3
فالوده یزدی‌

حدود 50 سال پيش در يكي از روستاهاي شهرستان تفت به نام طزرجان اولين بار فالوده يزدي را باتوجه به امكانات آن زمان درست مي كنند و امروزه نسل آينده از آن ميراث ارزشمند بهرمنده گشته و آن را بصورت صنعتي گسترش داده و در كنار اين صنعت فرآورده هاي ديگري در كنار آن بوجود آوردند از جمله فراورده هاي كنجدي شامل :

حلوا تق تق ، روغن كنجد، روغن ارده ، حلوا ارده، حلوا شكري، بسته بندي كنجد و ...

فالوده یزدی یکی از پیش غذاها یا دسرهای مخصوص استان یزد است که در گذشته تاکنون مشتاقان زیادی را در بین خانواده‌های ‌یزدی داشته و در فصل تابستان، یکی از ادوات پذیرایی یزدی‌ها از مهمانان است.

مواد اولیه این خوراکی خوشمزه نشاسته، گلاب و شیره شکر است که بعد از پختن نشاسته آن را از یک صافی ‌یا آبکش عبور می‌دهند و به داخل آب با یخ فراوان می‌ریزند که سریع منجمد شود و به شکل رشته درآید. بعد آب آن را گرفته به آن شکر و گلاب اضافه می‌کنند و بسته به سلیقه مشتریان به آن سیاه دانه نیز افزوده می‌شود.

"علی آب حیات"، مدیر اجرایی صنف حلوایی یزد، تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰ واحد تولید و فروش فالوده در شهر یزد فعالیت دارند که البته با توجه به این که فعالیت برخی از آنها تنها محدود به فصل گرم تابستان است، فقط ۱۵ واحد فعال در طول سال در این صنف فعالیت دارند.

واحدهای فالوده‌فروشی در شش ماه نخست سال به تولید و فروش فالوده می‌پردازند و در شش ماه دوم با توجه به سرمای هوا، به فروش حلوا ارده مشغول می‌شوند.

در فصل گرم تابستان، روزانه حدود ۱۰ تا ۱۵ تن فالوده یزدی در این شهرستان تولید و مصرف می‌شود.

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...