18 مرداد 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 4 دقیقه
' 4
خواص درمانی روغن ارده کنجد

جلوگیری از سکته قلبی

یکی از بیماری‌های شایع در کشور ما بروز بیماری قلبی است. در بین بیماری‌های قلبی شایع بروز تصلب شرائین از بیماری‌های حاد و خطرناکی است که در صورت عدم معالجه باعث پیدایش سکته قلبی و مرگ افراد می‌شود. روغن ارده کنجد به واسطه وجود ماده آنتی‌اکسیدان بسیار قوی به نام سس‌آمول می‌تواند در سطح موثری از پدید آمدن این بیماری شایع و خطرناک در افراد جلوگیری کند.

کاهش خطر ابتلا به سرطان روده

تحقیقات علمی معتبر خواص روغن ارده کنجد را به واسطه وجود عنصر منیزیم و خاصیت آنتی‌اکسیدانی در کنترل و بهبود انواع سرطان روده به اثبات رسانیده است. مصرف منظم و مداوم روغن ارده کنجد می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا بیش از 10درصد کاهش دهد.

درمان پوکی استخوان

غنی بودن روغن ارده کنجد از عناصر معدنی روی و کلسیم عامل مهمی در تقویت سیستم اسکلت‌بندی و استخوانی بدن دارد. در طب سنتی از این روغن برای درمان بیماری‌های استخوانی به ویژه برای درمان پوکی استخوان استفاده می‌شود.

درمان رفلکس معده

یکی از شایع‌ترین بیماری‌های گوارشی در جامعه ایرانی بیماری رفلکس معده یا بازگشت اسید معده است. این بیماری به دلایل متعدد بسیاری از افراد را گرفتار می‌کند. استفاده مداوم و منظم از روغن ارده کنجد می‌تواند در کنترل و درمان این بیماری موثر باشد.

تقویت مفاصل

حضور عنصر مس در ترکیبات روغن ارده کنجد به آن خاصیت ضدالتهابی قوی داده است. در نتیجه این روغن برای درمان دردهای موضعی به صورت ضماد یا مرهم در طب سنتی اسلامی استفاده می‌شود. همچنین مس موجود در آن موجب تقویت مفاصل خواهد شد.

بهبود آسم، تنگی نفس و گلودرد

بیماری تنفسی شایع در ایران آسم و تنگی نفس است. روغن ارده کنجد به واسطه وجود منیزیم در ترکیب خود می‌تواند از اسپاسم مجاری تنفسی در سطح قابل توجهی جلوگیری نماید.

خاصیت ضد باکتریایی این روغن برای درمان بیمارهای باکتریایی شایعی نظیر گلودرد استفاده می‌شود.خاصیت ضد قارچی نیز از خواص روغن ارده کنجد است که از آن برای التیام زخم‌های بدنی و حتی چشمی به صورت ضماد استفاده می‌کنند.

تقویت قوای جسمانی بدن

غنی بودن روغن ارده کنجد سبب شده است که از آن در فعالیت‌های زیاد بدنی به عنوان عامل تقویت کننده استفاده شود. این موضوع می‌تواند مورد توجه ورزشکاران و افرادی که دارای مشاغل سخت بدنی و فیزیکی روزانه هستند قرار گیرد. استفاده از این روغن به همراه خمیر ارده در زمان میل کردن سحری می‌تواند عامل موثری برای تقویت قوای روز‌ه‌داران باشد. استفاده از روغن ارده کنجد برای درمان استرس، یبوست و کاهش قابل توجه چربی بد خون بسیار مفید است. این موضوع در آثار مکتوب و معتبر طب سنتی به اثبات رسیده.

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...