16 مرداد 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 3 دقیقه
' 3
انواع رنگ ترافیکی

به طور کلی رنگ‌های ترافیکی به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • رنگ ترافیکی سرد

منظور از رنگ ترافیکی سرد این است که جهت اختلاط اجزای رنگ و اعمال آن بر روی زیرآیند نیاز به دماهای بالا نیست.

  • رنگ ترافیکی گرم

در رنگ ترافیکی گرم به جهت اختلاط و تشکیل فیلم رنگ ابتدا باید دمای آن را تا میزان مشخصی افزایش داد و سپس آن را بر روی آسفالت اعمال کرد.

انواع رنگ ترافیک سرد

 

رنگ سرد اکریلیک ترموپلاست

این رنگ بر پایه رزین‌های آکریلیک ترموپلاست پایه حلالی و هم‌چنین پایه آب بوده و خواص فیزیکی-مکانیکی خوبی را بدست می‌دهد.

از این رنگ برای خط‌کشی جاده‌های داخل و خارج شهر و خطوط ممتد و منقطع استفاده می‌شود.

رنگ سرد کلروکائوچو

این رنگ بر پایه رزین‌های آلکیدی(شورت اویل) اصلاح شده با کلروکائوچو بوده و خواص مطلوبی را دارد.از این نوع رنگ در خط‌کشی‌های ممتد و منقطع داخل و خارج شهرها استفاده می‌گردد.

 

رنگ ترافیکی چند جزئی

این رنگ بر پایه رزین‌های آکریلیک ترموست بوده و به وسیله هاردنرهای پراکساید پخت می‌گردد.در هنگام اختلاط اجزاء در زمان اعمال، به دلیل واکنش‌های شیمیایی دما افزایش می‌یابد.از این نوع رنگ برای خط‌کشی خطوط عابر پیاده و کانال‌های عبور و مرور،خطوط حاشیه بزرگراه‌ها و هم‌چنین علائم هشدار برای سرعتکاه‌ها با ضخامت حدودا 2 میل استفاده می‌شود.

رنگ ترافیکی گرم

این رنگ برپایه رزین‌های هیدروکربنی(پترورزین‌هایی همچون C5) و آلکیدی که به شکل پودر هستند،می‌باشد.رنگ ترافیک گرم برای آزادراه‌ها و مسیرهای پرحجم مناسب می‌باشد،زیرا سرعت خشک شدن این نوع از رنگ‌ها بالاست.از ویژگی‌های این رنگ چسبندگی زیاد و خواص مکانیکی_فیزیکی خوب است و می‌تواند در ضخامت‌های نسبتا بالا(500 تا 3000 میکرون) اجرا شود.


دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...