14 مرداد 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 3 دقیقه
' 3
دیسپنسر جایگاه سوخت

دیسپنسر (dispenser) که در لغت به معنای ناظر هزینه هم هست ابتدا برای پر کردن چراغ‌­ های نفتی مورد استفاده قرار می­‌گرفت. به مرور با اضافه شدن تجهیزات جانبی دیگری مانند شلنگ و پیمانه­‌ گر به آن برای سوخت‌ گیری اتومبیل ­‌ها هم مورد استفاده قرار گرفت. نیاز به دستگاهی مانند دیسپنسر یا دیسپنسر پمپ بنزین زمانی بوجود آمد که سوختی که به مشتریان عرضه شده بود باید مقدار دقیق اش مشخص، قیمت آن محاسبه و همچنین عملیات سوخت گیری باید در حداقل زمان ممکن با حداکثر ایمنی انجام می­‌شد.


بنابراین دستگاهی با نام دیسپنسر (Dispenser) طراحی شد تا تمام این نیاز­ ها برطرف کند. دیسپنسر را می­‌توان نماد جایگاه سوخت دانست. دیسپنسر پمپ بنزین قسمتی از سیستم بزرگی است که عملکرد یک جایگاه را رقم می‌­زند اما این قسمت خیلی بیش­تر از دیگر قسمت­ ها در معرض دید عموم است. بنابراین این دستگاه علاوه بر کیفیت بالا و عملکرد صحیح باید ایمنی بالایی هم داشته باشد و همچنین کار با آن ساده باشد و بتواند نیاز مشتری را به طور کامل برطرف کند. در واقع می­توان گفت دیسپنسر ویترین یک پمپ بنزین نیز است بنابراین زیبایی نیز می­‌تواند از ویژگی­‌های مثبت آن باشد.

سوخت از مخزن زیر زمینی جایگاه به دیسپنسر پمپ شده و از دیسپنسر پمپ بنزین توسط نازل سوخت به اتومبیل‌­ها منتقل می‌­شود. با توجه به وظیفه‌­ای که دیسپنسر دارد می‌­بایست خود متشکل از قسمت ­های گوناگونی باشد. به طور خلاصه یک دیسپنسر پمپ بنزین سوخت را از مخزن جایگاه می­‌کشد (در بعضی از مدل­ها)، مقدار آن­ را محاسبه می­‌کند و به داخل باک اتومبیل‌­ها انتقال می­دهد و قیمت و مقدار سوخت عرضه شده را به مشتری نشان دهد و همچنین در تمام این مراحل باید ایمنی رعایت شود. برای انجام این فرآیند نیاز به تجهیزاتی اعم از پمپ، شیرآلات، پیمانه­‌ گر، شیلنگ و نازل سوخت است.


دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...