9 مرداد 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 15 دقیقه
' 15
راه اندازی هلدینگ پیشگیری و درمان سرطان به کمک صنعتگران استان یزد

به گزارش دس تو دس، نخستین پویش ایرانیان با موضوع دعوت از خیرین بزرگ یزد برای تشکیل هلدینگ پیشگیری و درمان سرطان با حضور صنعتگران، کارآفرینان و جمعی از مدیران استان برگزار شد.

مجتبی دستمالچیان در این مراسم با بیان اینکه زمانی که شیوع کرونا اتفاق افتاد تقریبا همه جا تعطیل شده بود و مشکلات بسیاری برای مردم و کارآفرینان به وجود آمد اظهار داشت: در آن دوران با هم‌اندیشی گروه خوبی شکل گرفت و کمک‌های زیادی توسط گروه جمع آوری تهیه و به بیمارستان‌ها و مراکز خیریه داده شد.

وی این چنین گفت: بیمارستان ها در آن زمان نیازهایشان را اعلام می‌کردند و ما به هر یک از صنعت‌گران که اعلام می‌کردیم بدون هزینه نیازها را تامین و برطرف می‌کردند.

رئیس اتاق بازرگانی یزد بیان کرد: اگر در دوران جنگ اعلام می‌شود که مردم از پشت جبهه کمک‌های زیادی به رزمندگان می‌کردند در دوران کرونا عینا این حمایت را مشاهده کردیم و در جنگ بزرگ با بیماری کرونا، حمایت ها و کمک‌های بسیاری از سوی مردم و کارآفرینان جمع شد.

دستمالچیان افزود: همواره نام یزد و یزدی با کارهای خیر شنیده می‌شود؛ در شرایط امروز نیز یزد نیاز به یک نهادی دارد که بتواند به صورت ساماندهی شده و با یک روال مشخص و سیستمی کار خیر و کمک به بیماران خاص را انجام دهد.

وی خطاب به کارآفرینان گفت: باید به گونه‌ای کار کنیم که اگر در آینده نامی از ما برده شود به نیکی باشد و مردم به کارهایی که انجام دادیم احترام بگذارند و از ما به نیکی یاد کنند.

رئیس اتاق بازرگانی یزد ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در گذشته در یزد وجود داشته را عدم کار تیمی در مباحث خیریه دانست. اکنون به دنبال آن هستیم که کارهای خیریه را در قالب سیستمی و مشارکتی انجام دهیم تا بیشترین نتیجه را به دنبال داشته باشد.

تعطیلی یکی از کارخانه‌های یزد برای ارسال اکسیژن به بیمارستان‌ها در زمان کرونا

اصغر نبیل، عضو اتاق بازرگانی یزد گفت: در سال 98 با شیوع کرونا مردم با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده بودند به یاد داریم که در آن زمان در ورودی شهر خاکریز زده بودند که کسی از بیرون وارد شهرها نشود و جو به صورتی شده بود که افراد جرات ارتباط با یکدیگر را نداشتند، اما برای مبارزه با این شرتیط سخت عده ای بودند که جان خود را در دست گرفته و با تمام تلاش برای خدمت به مردم فعالیت می‌کردند.

وی عنوان کرد: متاسفانه در این زمان باز بودند برخی از کاسبان بیماری و سوء استفاده گران که به جای کمک و یاری مردم؛ اقدام به ایجاد اختلال در حوزه های مختلف ماسک، اقلام بهداشتی و دارو کردند. اما در این برهه از تاریخ و در آن دوران، کارآفرینان استان یزد جمع شدند و تشکلی را ایجاد کردند که به کمک کادر درمان آمدند و خدمات بسیار ارزنده‌ای را ارائه کردند.

عضو اتاق بازرگانی یزد با اشاره به اینکه این خدمات پس از کرونا و در حوادث و مشکلات گوناگونی که در کشور وقوع پیوسته است تداوم داشته است. این خدمات گسترده منجر به ایجاد کانون کارآفرینی پویش ایرانیان شد تا در حوزه‌های مختلف مرتبط با امور خیر به فعالیت بپردازد.

نبیل خاطره ای از زمان کرونا گفت: شخخصی از بیمارستان شهید صدوقی(ره) با یکی از کارخانه‌داران بزرگ یزد تماس می‌گیرد و اعلام می‌کند که اکسیژن بیمارستان به حد پایینی رسیده که اگر اکسیژن نرسد تعداد زیادی از بیماران جان خود را از دست خواهند داد؛ با همین تماس آن کارخانه دار بخشی از مجموعه صنعتی خود را تعطیل کرد و اقدام به ارسال اکسیژن کارخانه  خود به بیمارستان کرد تا جان بیماران را نجات دهد اما خود متحمل ضرر شود.

14 هزار و 500 کودک با خدمات موسسه محک بهبود یافتند

احمدیان، مدیرعامل موسسه خیریه محک در این همایش به فعالیت‌های بنیاد خیریه کارآفرینی اجتماعی استان یزد اشاره کرد و افزود: پویش ایرانیان نگاه جامعی به موضوع کمک به انسان دارد و سه زاویه اصلی پرداختن از منظر مسئولیت اجتماعی، کارآفرینی اجتماعی و اعتقادات دینی و مذهبی را در رویه کاری خود قرار داده است اموری که تمامی انسان‌ها حداقل به یکی از این سه دلیل به دیگران کمک می‌کنند.

وی گفت: اقدامات و تشکل‌های خیریه دو رویکرد سنتی و سیستمی دارند، در شکل سنتی خیریه‌ها در انتظار دریافت منابع، مدیریت آن و سپس توزیع آن هستند ولی در نوع سیستمی شناسایی نیازهای گروه‌های هدف انجام می‌شود و پس از آن با برنامه‌ریزی اقدام به بازاریابی و جذب منابع شده و در بخش آخر به توزیع خدمات می‌پردازند و نوع سیستمی موسسات خیریه پایداری بالاتری دارد.

مدیرعامل موسسه خیریه محک اظهاار داشت: اینکه گروهی از کارآفرینان اینجا جمع شدند که حامی انسان‌های دیگر باشند اقدام خوبی است که نشان دهنده وجود یک نگاه سیستمی در کار خیر است.

احمدیان بیان کرد: محک نیز امسال سومین دهه وجود فعالیت خود را طی می‌کند. محک در پنج ساله اول تاسیس به دنبال تعریف، ایجاد و رشد سامان بود و در دوره پنج ساله بعدی دستور کار مجموعه توسعه ماموریت با تمرکز بر اقامتگاه یا بیمارستان و توسعه جغرافیایی قرار داشت.

وی ادامه داد: سه دوره پنج ساله دیگر این مجموعه توسعه زیرساخت و منابع انسانی برای ماموریت جدید سازمان، ایجاد و استقرار سیستم‌ها، توسعه سیستم‌ها و توسعه گستره جغرافیایی بود همچنین رویکردهای پنج ساله ششم هم توسعه ظرفیت عملیات و کنترل بهره‌وری دانست.

وی افزود: در برنامه سه ساله آینده تحول در فعالیت‌ها را در دنبال خواهیم کرد.

مدیرعامل موسسه خیریه محک گفت: نحوه هزینه‌ کرد این موسسه این است که از هر صد تومان عواید جذب شده 11 تومان برای هزینه‌های بالاسری، 84 تومان هزینه گروه‌‌های هدف و 5 تومان هزینه تحقیق و توسعه است.

احمدیان گفت: به لطف و یاری مردم تاکنون 14 هزار و 500 کودک بهبود یافته و به مسیر زندگی بازگشته‌اند که نتیجه خدمات و فعالیت‌های این سازمان در کمکرسانی به انجام مراحل درمانی بوده است و در این زمینه آرزوهای بزرگی برای خدمات رسانی به تمامی کودکان نیازمند داریم که این موسسه می‌تواند به آنها ارائه خدمات داشته باشد.

هزینه‌های درمان سرطان بسیار سرسام آور و سنگین است

سعیده قدس، موسس خیریه محک برای شرکت در این مراسم دعوت شده بود و ضمن خوشحالی از حضور خود در ایم استان و جمع کارآفرینان یزدی عنوان کرد: یزد نمونه بارز از ویژگی‌های ایرانیان است و اگر امروزه بخواهیم بگوییم اثری از تمام ویژگی‌های ایران را در جایی به صورت یکجا جمع کنیم و نشان دهیم قطعا آنجا یزد است.

وی با اشاره به اینکه نیکوکاری، رسیدگی به ایتام، درراه ماندگان و همه افرادی که نیازمند هستند در کتاب مقدس قرآن آمده و همواره جزو سفارشات بزرگان دین بوده است گفت: این حرکت خیرخواهانه و نیکوکارانه  در خون و رگ ما وجود دارد و کارهای خیر بخشی از زندگی ما ایرانیان هستند.

موسس خیریه محک با بیان اینکه اگر کسی امروز به دنبال نیکوکاری است باید اقدام به کارآفرینی کند گفت: به این وسیله است که می‌توانیم مشکلات را به صورت ریشه‌ای رفع کنیم اما بحث کمک به نیازمندان به ویژه در حوزه‌هایی از جمله درمان سرطان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید در کنار کارآفرینی اقتصادی، در حوزه کارآفرینی اجتماعی و کمک در این حوزه هم فعالیت داشته باشیم.

قدس گفت: امروز اگر تصور کنیم که یک پدر برای درمان پسر 14 ساله‌اش نسخه‌ دارویی در دست دارد که برای آن باید یک میلیارد تومان پرداخت کند؛ اگر موسسات خیریه وجود نداشتند و مردم از این موسسات حمایت نمی‌کردند چنین شخصی به هیچ عنوان نمی‌توانست این هزینه را پرداخت کند. داروهای سرطانی هزینه‌های بسیار زیادی دارد.

وی ادامه داد: اقدامی که در یزد در حال شکل گیری است یک اقدام ابتکاری و جدید بوده که می‌تواند الگویی در کل کشور و حتی برای جهان باشد و نمونه‌های دیگری از آن را در آینده در نقاط مختلف جهان خواهیم داشت.

موسس خیریه محک گفت: ویژی مجموعه یزد این است که سیستمی و مشارکتی است. وقتی کار به صورت سیستمی انجام می‌شود ما می‌توانیم با اطمینان خاطر و به دور از اشتباه و خطا به نیازمندان کمک کنیم.

قدس به شخصیت یزدی‌ها اشاره کرد و گفتت: مردم یزد در تعامل سبقه تاریخی و قدمت بالایی دارند. نمونه بارز این امر انتقال آب از طریق قنات و مدیریت مصرف آن در گذشته و با کمترین امکانات ممکن بود این کار بزرگ نشان دهنده وجود کار تعاملی و تشکیلاتی در یزد است. کاری که قطعا به صورت انفرادی به هیچ عنوان یزد به این عظمتی که امروز نمایان گشته است نمی‌رسید.

کار مشارکتی در یزد قدمتی سه هزار ساله دارد

محمدحسین پاپلی یزدی هم در این مراسم شرکت کرده بود و اظهار داشت: مردم یزد سه هزار سال است مشارکت داشتند و اگر این مشارکت و همکاری آنها در این منطقه نبود به هیچ عنوان آب به یزد نمیرسید و زندگی در آن جریان نمی‌یافت با مشارکت و همراهی یزدی‌ها  ابن همه قنات در یزد به وجود آمد.

نویسنده بزرگ یزدی خاطرنشان کرد: قدیمی‌ترین شرکت مردمی جهان مربوط به مردم یزد است و آن شرکت قنات است که آب را به این خطه منتقل کرده و در استان یزد کار خیر همیشه جاری بوده است و تعداد زنان خیر این شهر نیز بیشتر از مردان آن بوده است.

پاپلی یزدی یزد را جزو نادرترین شهرهای جهان دانست که مدت‌های بسیار طولانی آب وقفی داشته و دارند که این هم یک کار بسیار بزرگ خیر بوده است. در هر خیابان یزد که نگاه کنیم کار خیر انجام شده و نشان آن وقفیات بسیاری است که در تمام شهر و استان یزد وجود دارد این چنین اقدامات و کارهای خیر یزد صرفا مربوط به گذشتگان نیست و کارهای خیر و وقف‌های بسیار زیادی در یزد هم اکنون انجام می‌شود.

وی با تاکید بر این که کارهای خیر قبلی باید ادامه پیدا کند، گفت: زمینه سیستمی شدن و ایجاد مشارکت و اتحاد را در باید بین فعالیت‌های خیر یزد به وجود آورد.

پاپلی یزدی گفت: لازم است یک نوع هماهنگی وجود داشته باشد تا کارهای خیر در جاهایی که واقعا نیاز است اجرا و هزینه شود و به تمامی افرادی که نیازمند هستند کمک موثر و لازم صورت پذیرد و بیش از پیش در مسیر رفع مشکلات حرکت کنیم.

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...