9 مرداد 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 15 دقیقه
' 15
راهنمای خرید بهترین توالت ایرانی طبی

انواع توالت ایرانی از لحاظ نشیمن

برای بررسی بیشتر توالت ایرانی طبی، بهتر است ابتدا انواع توالت ایرانی را از لحاظ طراحی نشیمن بررسی کنیم:

توالت ایرانی تخت

یکی از قدیمی ترین طراحی های کاسه توالت ایرانی به مدل تخت آن مربوط می شود، در این مدل نشیمن توالت هم راستا با سطح رویه سنگ توالت است.

توالت ایرانی نیمه طبی

محل قرارگیری نشیمن در توالت ایرانی نیمه طبی کمی بلندتر از مدل توالت ایرانی تخت است.

در نتیجه زاویه اندکی بین محل قرارگیری پاها و کاسه توالت ایجاد می شود.

توالت ایرانی طبی

در توالت ایرانی طبی از نشیمن صاف خبری نیست، در طراحی اورگونومیک این مدل از توالت ایرانی، مقداری شیب به صورت کاملاً کارشناسی شده در قسمت قرارگیری پاها بر روی سنگ توالت ایجاد شده است.

به شکلی که وقتی فرد بر روی توالت ایرانی طبی می نشیند، مچ پاها و زانوهای او به دلیل وجود همان مقدار شیب به سمت جلو کشیده می شوند.

در نتیجه با انتقال وزن بدن به سمت جلو، فشار بسیار کمتری به کمر، مچ پا و زانوها وارد می شود، این همان راه حل معظلی است که به عنوان بزرگ ترین نقطه ضعف توالت های ایرانی می شناسند.

چرا که از نظر بسیاری از کارشناسان استفاده طولانی مدت از سنگ توالت ایرانی تخت باعث سابیده شدن کشکک زانو و وارد شدن فشار مضاعف به قسمت کمر، ستون فقرات و مچ پای فرد می شود.

این در حالی است که از نظر همین کارشناسان استفاده طولی مدت از انواع توالت فرنگی معمولی و وال هنگ نیز می تواند سبب بروز مشکلات گوارشی در افراد شود.

در زمان نشستن بر روی انواع توالت فرنگی، بدن در زاویه 90 درجه قرار می گیرد، که نتیجه آن کاهش فشار وارده بر محتویات روده است.

در صورتی که نشستن بر روی توالت ایرانی بدن را در حالت زاویه 30 درجه ای و به شکل چمپاتمه زدن قرار می دهد، پس روده بزرگ می تواند با دریافت فشار بیشتر به سرعت تخلیه شود.

تنها نقص توالت ایرانی تخت مربوط به فشار مضاعف به زانوها و کمر به دلیل افتادن تمام وزن بدن بر روی زانوها بود، که با کمک طراحی خاص توالت ایرانی طبی این مشکل نیز قابل حل شدن است.

مزایای سنگ توالت طبی ایرانی

با توجه به توضیحات فوق مزایای سنگ توالت طبی ایرانی، عبارتند از:

حفظ سلامتی بیشتر مفاصل و ستون فقرات

همانطور که در قسمت قبلی توضیح دادیم، استفاده از توالت طبی ایرانی تمام معایب توالت ایرانی تخت را پوشش می دهد، که پر رنگ ترین آن ها تحت فشار قرار گرفتن ستون فقرات، به خصوص قسمت انتهایی کمر و زانوها است.

اما اگر از توالت ایرانی طبی استفاده شود، به دلیل طراحی اورگانومی خاصی که دارد، حجم فشار وارده و مفاصل و ستون فقرات برداشته شده و کمتر با مشکلاتی همچون سابیدگی کشکک زانو، کمر درد و پا درد مواجه خواهیم شد

  نکته!

استفاده از توالت ایرانی طبی زمانی مناسب است، که دچار درد زانو و کمر درد نباشید، در غیر این صورت باید از توالت های تخت استفاده کنید.

بهداشتی بودن توالت ایرانی طبی

یک مسئله بسیار مهم که ممکن است برای بسیاری از افراد مورد توجه نگرفته باشد، این است که در صورت استفاده از انواع توالت فرنگی، بدون فرد در تماس مستقیم با سطح توالت قرار می گیرد.

جایی که می توان حجم زیادی از آلودگی ها، باکتری های بیماری زا و میکروب ها را پیدا کرد، مخصوصاً اگر توالت فرنگی از نوع عمومی باشد، که میزان آلودگی آن به مراتب بیشتر از توالت فرنگی خصوصی است.

در صورت طولانی مدت از توالت فرنگی آلوده حتی امکان ابتلای فرد به بیماری های پوستی از قبیل کورک، قارچ پوستی، دمل و تبخال نیز وجود دارد.

اما این نقص هرگز در توالت ایرانی طبی مشاهده نمی شود، چون هیچ سطح تماسی بین بدن فرد و سطح توالت وجود ندارد. تنها محل تماس بین آن دو پاهای فرد است که در پوشش دمپایی قرار می گیرد.

کاهش احتمال ابتلای افراد به بیماری های گوارشی

زاویه نشستن افراد بر روی توالت ایرانی طبی نه تنها از زاویه نشتن افراد بر روی توالت فرنگی، بلکه از توالت ایرانی تخت نیز بهتر است.

فشار وارده به روده و سیستم گوارشی بدن رابطه مستقیمی با زاویه بدن دارد، به حدی که هر چه زاویه بدن از حالت 90 درجه دورتر شده و به زاویه 35 درجه برسد، میزان فشار به روده ها بالاتر می شود.

درست به همین دلیل است که آمار ابتلا به بیماری های گوارشی همچون یبوست، کولیت یا قولنج روده و حتی سکه مغزی در افرادی که از توالت ایرانی طبی استفاده می کنند، به مراتب کم تر از افرادی است که از توالت ایرانی معمولی و فرنگی استفاده می کنند.

راهنمای خرید بهترین توالت ایرانی طبی

توالت ایرانی طبی با آبریز بسته، بهتر از توالت ایرانی طبی با آبریز باز است.

آبریز یا ریم اصطلاحی است که در نحوه تخلیه آب از سیفون توالت ایرانی به داخل کاسه توالت و در نهایت شستشوی آن به کار می برند.

به طور کلی نه تنها توالت ایرانی طبی، بلکه توالت ایرانی تخت با دو مدل آبریز یا ریم به نام های آبریز باز و آبریز بسته طراحی و تولید می شوند، که مدل آبریز تاثیر بسیار زیادی در میزان شستشوی کاسه توالت دارد.

از آبریز باز بیشتر در توالت های ایرانی تخت و طبی قدیمی استفاده می شود، به این صورت که کاسه توالت دارای یک کانال باز و بدون سوراخ های منظم است.

ابتدای این کانال به خروجی سیفون ایرانی اتصال داده شده، بنابراین وقتی سیفون توالت کشیده می شود، آب از طریق کانال حرکت کرده و به سمت عمیق کاسه توالت جاری می شود.

در صورتی که توالت ایرانی طبی بر اساس آبریز باز طراحی و ساخته شده باشد، میزان پاکیزگی آن پایین خواهد بود، چرا که آب به تمام قسمت های زیرین و انتهایی کاسه توالت نفوذ نمی کند.

اما در آبریز بسته، طراحی سوراخ ها و کانال کاسه توالت ایرانی طبی به شکل مدرن تر و امروزی تر انجام شده است.

به این صورت که در طول کانال آبریز، سوراخ هایی با فواصل مشخص و تقریباً نزدیک به هم تعبیه شده اند تا پس از اینکه آب از کانال جاری شد، به تک تک سوراخ ها رسیده و به صورت یکنواخت و آبشاری کل سطح کاسه توالت را شستشو دهد.

علاوه بر این مزیت دیگری که آبریز بسته در توالت ایرانی طبی دارد، این است که آب خارج شده از سوراخ های منظم زیر کاسه توالت از تجمع فضولات و حتی مخفی شدن حشرات در زیر کاسه جلوگیری می کند.

بنابراین بهتر است، توالت ایرانی طبی مجهز به آبریز باز را انتخاب کنید.

درصد جذب آب در سنگ توالت ایرانی طبی باید بسیار کم باشد.

سنگ توالت ایرانی طبی با درصدهای جذب آب متفاوت روانه بازار می شوند، که به دو صورت زجاجی و نمیه زجاجی شناخته می شوند.

چینی سنگ توالت ایرانی طبی زجاجی دارای کمترین میزان جذب آب در حدود زیر 1 درصد می باشد.

در نتیجه احتمال جذب آلودگی، جرم و حتی زمینه برای رشد و تکثیر باکتری ها و میکروب ها بر روی سطح توالت بسیار کم است.

در مقابل اگر توالت ایرانی طبی دارای سنگ توالت نیمه زجاجی باشد، میزان جذب آب بر روی آن به مراتب بالاتر رفته و به حدود 3 تا 15 درصد می رسد.

بالا بودن درصد جذب آب در سنگ توالت ایرانی طبی باعث کثیف شدن زود هنگام توالت، گسترش آلودگی و حتی بوی بد توالت خواهد شد.

حتماً شما هم این مدل سنگ توالت های ایرانی را دیده اید که به دلیل آبکاری یا لعاب ضعیف، دارای ظاهری کدر، مات و نامناسب هستند.

در نتیجه با کوچکترین مقدار مواد شوینده رنگ و لعاب خود را از دست داده، مقداری از رنگ و طرح آن ها پاک شده و دیگر جلوه خوبی ندارند.

اما اگر ضخامت آبکاری توالت ایرانی طبی بالا باشد، نه تنها ظاهر درخشان و زیبایی دارد، بلکه در برابر شستشو با مواد شوینده بسیار مقاوم است.

لازم به ذکر است که انواع مارک های چینی بهداشتی در سه درجه کیفیتی درجه یک، درجه دو و درجه سه از لحاظ آبکاری و ضخامت لعاب دسته بندی می شوند.

چینی بهداشتی با درجه کیفیتی یک دارای بیشترین ضخامت لعاب و آبکاری است.

شما می توانید کیفیت چینی توالت ایرانی طبی را به راحتی و از روی میزان بازتابش تصویر بر روی آن تشخیص دهید.

همچنین چینی توالت ایرانی طبی مرغوب با ضخامت آبکاری بالا، بدون هیچ گونه خط و خش، اشکال مواج، فرورفتگی و برآمدگی است.

اگر چینی توالت ایرانی طبی دارای فرورفتگی باشد، امکان تشکیل جرم و آلودگی در همان مناطق بسیار زیاد است، به حدی که در مدت کوتاهی زیبایی ظاهر سنگ توالت را تحت تاثیرخود قرار می دهد.


شاید در نظر بسیاری از افراد که به دنبال تغییر دکوراسیون سرویس بهداشتی ایرانی خود هستند.

یا قصد بنا کردن سرویس بهداشتی جدید را دارند، استفاده از توالت ایرانی طبی به رنگ های مدرن تر همچون طلایی و مشکی گزینه مناسبی باشد.

اما حقیقت این است که توالت ایرانی طبی با سنگ هایی به رنگ طلایی یا مشکی درصد کم تری از آلودگی را نشان می دهند، در نتیجه از لحاظ بهداشتی بودن در درجه پایین تری قرار دارند.

به همین دلیل است که از گذشته تا به حال اکثر توالت های ایرانی و فرنگی را با سنگ سفید می سازند، تا زودتر متوجه آلودگی سنگ توالت شده و برای تمیز کردن آن اقدام شود.

ابعاد توالت ایرانی طبی باید متناسب با ابعاد محل نصب آن باشد.

در هنگام خرید توالت ایرانی طبی تنها به فکر انتخاب توالت خوش ظاهر و زیبا نباشید، بلکه باید با انجام اندازه گیری های دقیق، توالت ایرانی طبی خود را از میان مدلی انتخاب کنید که ابعاد آن متناسب با محل نصب آن باشد.

در این بین توجه به فاصله شیرآلات، محل قرارگیری خروجی فاضلاب و حتی ارتفاع یا عمق کاسه توالت ایرانی طبی بسیار مهم است.

لازم به ذکر است عمق کاسه توالت ایرانی طبی به سه حالت گود، نیمه گود و تخت طراحی می شود.

معرفی بهترین مارک توالت ایرانی طبی

لازم به ذکر است که طراحی و تولید توالت ایرانی طبی تنها توسط تعداد محدودی از شرکت های تولیدی چینی بهداشتی مرجان در ایران صورت می گیرد.

شرکت چینی بهداشتی مرجان کرد توالت طبی ایرانی تولیدی خود را در سه مدل لاندیس، اریکا و تولیپ طراحی و تولید کرده و با گارانتی به مشتریان خود عرضه می کند.

از جمله مشخصات توالت طبی چینی مرجان کرد مدل لاندیس می توان کاسه تخت، آبریز باز، لعاب سفید ساده و سفید دکور شده اشاره کرد.

مواردی همچون کاسه نیمه گود، آبریز بسته و لعاب سفید ساده و سفید دکور شده نیز از جمله خصوصیات توالت ایرانی طبی چینی مرجان کرد مدل اریکا می باشند.

مدل تولیپ توالت ایرانی طبی چینی مرجان کرد با مشخصاتی همچون درجه کیفیتی 1، ریم باز و کاسه تخت قابل خریداری است.

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...