8 مرداد 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 10 دقیقه
' 10
معرفی انواع کاشی و سرامیک

انواع کاشی و سرامیک

خوشبختانه در حال حاضر صنعت مربوط به کاشی و سرامیک به قدری پیشرفت کرده که هر نوع طرح و رنگی را می‌توان در میان انواع کاشی و سرامیک مشاهده کرد. این طرح‌ها، رنگ‌ها، کاشی‌ و سرامیک‌ ها همگی کاربرد خاصی دارند که در این مقاله انواع آن‌ها را به صورت خلاصه به شما معرفی می‌کنیم.

تقسیم بندی انواع سرامیک

انواع سرامیک‌ها با روش‌های متفاوتی پخته می‌شوند و حالت آنها تغییر می‌کند. بنابراین می‌توان گفت ما دارای چندین نوع سرامیک متفاوت هستیم که کارایی خاصی دارند ولی تمامی سرامیک‌ها شکننده، سخت و غیر قابل نفوذ خواهند بود. در ادامه چندین نوع از سرامیک‌های در دسترس را به شما معرفی می‌کنیم.


سرامیک پرسلان

سرامیک پرسلان در واقع نوعی از کاشی‌های سرامیکی به حساب می‌آید که بیشتر مورد پسند پیمان‌کاران ساخت و ساز خانه‌های مسکونی قرار گرفته است. دوام و زیبایی وصف‌ناپذیر این سرامیک باعث شد سرامیک پرسلان از محسوب شود.

فراموش نکنید سرامیک پرسلان از با کیفیت‌ترین سرامیک‌های بازار است که در بیشتر خانه‌های نوساز به کار می‌رود و زیبایی آن محل را دو چندان می‌کند.


سرامیک پرسلان فول بادی

این نوع از سرامیک پرسلان از خاک پرسلان تولید و تهیه می‌شود. از این‌رو رنگی یکدست دارد و بسیار با دوام است. در ضمن سرامیک پرسلان فول بادی از استحکام بالایی برخوردار و دارای خاصیت ضد خش است. البته این نوع سرامیک‌ها در میان انواع کاشی و سرامیک گران‌ترین سرامیک به حساب می‌آید و لعاب ندارد. ظاهر زیبای سرامیک پرسلان فول بادی باعث شده از آن در دیوار، کف و پیشخوان منازل مسکونی استفاده کنند.


سرامیک پرسلان دو لایه

همان‌طور که از نام این سرامیک پرسلان مشخص است، این سرامیک از 2 لایه تشکیل می‌شود. یک لایه بیسکویت و ذرات پودرمانند این سرامیک را تشکیل می‌دهند. به زبان ساده 70 الی 80 لایه اولیه این سرامیک از خاک رس است که در بخش زیرین قرار می‌گیرد و مابقی آن یعنی 20 الی 30 درصد دیگر سطح رویی این سرامیک از خاک رنگی تشکیل می‌شود. با فشار دادن این 2 لایه و حرارت دادن آنها، سرامیک پرسلان دو لایه ایجاد می‌شود.


سرامیک پرسلان با لعاب

با توجه به نام این سرامیک پرسلان متوجه می‌شوید که این سرامیک لعاب‌دار است. در واقع سرامیک پرسلان با لعاب در حرارت بالا لعاب داده می‌شود و این لعاب باعث توسعه طرح و رنگ بیشتر این سرامیک‌ها در میان سایر انواع کاشی و سرامیک خواهد بود. در نتیجه سرامیک پرسلان با لعاب در برابر هر گونه لکه و خش مقاومت بالایی دارد.


سنگ پرسلان

سنگ پرسلان به زیبایی سنگ مرمر است و باعث جذب هر بیننده‌ای می‌شود. سنگ پرسلان به قدری تنوع رنگ و طرح دارد که حتی در برخی از موارد از آن به جای سنگ مرمر استفاده می‌کنند.


سرامیک اسلب

سرامیک اسلب نیز در واقع نوعی از سرامیک‌های پرسلان محسوب می‌شود که خصوصیاتی مشابه سرامیک پرسلان دارد. در ضمن سرامیک اسلب با لعابی که بر روی آن قرار می‌گیرد براق‌تر و یک دست‌تر دیده می‌شود. ناگفته نماند لبه این سرامیک کالییره است. به خاطر داشته باشید در میان انواع کاشی و سرامیک، اسلب به هیچ وجه مقرون‌به‌صرفه نیست زیرا نه تنها گران است بلکه هزینه نصب بالایی دار


سرایک انتی باکتریال

می‌توان سرامیک آنتی باکتریال را در میان انواع کاشی و سرامیک پیشرفته‌ترین نوع در نظر گرفت زیرا از تکنولوژی نانو در لعاب این مدل از سرامیک استفاده می‌شود. تفاوت اصلی سرامیک آنتی باکتریال در نوع شستسوی آن است، در واقع با انتخاب این سرامیک نیازی به شستسوی آن نخواهد بود.


سرامیک ضد اسید

از نام این نوع سرامیک‌ها می‌توان حدس زد که سرامیک ضد اسید مقاومت بالایی دارد و به همین دلیل نمی‌توان از کاربردهای زیاد این سرامیک چشم پوشی کرد. این سرامیک‌ها حتی در برابر اسیدها و مواد قلیایی قوی نیز توانایی مقاومت دارند و هرگز دچار آسیب یا خوردگی نمی‌شوند. با خیال راحت این سرامیک‌ها را در محیط اسیدی یا شیمیایی نصب کنید


سرامیک مینیاتوری

بدون‌شک با معنای مینیاتوری آشنا هستید، به هر چیزی که در ابعاد کوچک تولید و عرضه می‌شود مینیاتوری می‌گویند. بدین‌ترتیب سرامیک‌های مینیاتوری نیز در ابعاد کوچک تولید می‌شوند ولی توانایی جذب بسیار پایینی دارند. این سرامیک‌ها در کارخانه تولیدی بر روی یک صفحه و در کنار هم قرار می‌گیرند و روانه بازار می‌شوند. فراموش نکنید برای نصب سرامیک مینیاتوری باید از چسب نصب استفاده شود.


سرامیک شیشه ای

سرامیک شیشه ای یکی از انواع کاشی و سرامیک است که برای تزیین کف و دیوارها از آن استفاده می‌کنند. سرامیک شیشه ای از ترکیب شیشه، خاک رس، فلدسپار و ماسه تولید می‌شوند. مواد اولیه ساخت این سرامیک‌ها به گونه‌ای است که باعث مقاومت بالای آنها در برابر ضربه و حرارت خواهد بود.


سرامیک کواراتزی

سرامیک‌های کوراتزی در واقع نوعی پوشش نانو سرامیک هستند که از شفافیت و جذابیت بالایی برخوردار هستند. البته ممکن است با گذر زمان شفافیت سرامیک کوراتزی کم شود یا حتی از بین برود. این سرامیک‌ها بسیار حساس هستند و در برابر نور خورشید یا مواد شیمیایی تغییر حالت و رنگ می‌دهند. بنابراین از این سرامیک‌ها در محل‌هایی استفاده کنید که حرارت مستقیم به آنها وارد نشود.


تایل مزاییک

تایل در واقع یک کلمه انگلیسی است که به معنای کاشی خواهد بود. تایل موزاییک صفحاتی هستند که از زیر پلاستیکی تشکیل شده‌اند و به طور معمول بر روی محل‌هایی قرار می‌گیرند که چمن مصنوعی، سنگ، چوب پلاست و ترمو وود دارند و این تایل موزاییک‌ها بر روی این متریال‌ها قرار می‌گیرند.


سرامیک کواری

سرامیک کواری نیز در واقع نوعی تایل به حساب می‌آید که در واقع سنگفرشی نفوذناپذیر و بسیار سخت است. سرامیک کواری از مواد معدنی زمین تشکیل و در دمای بسیار زیاد پخته می‌شود. از آنجایی که این سرامیک‌ها در دمای بالا پخته می‌شوند و دارای مواد معدنی مرغوب هستند، مقاومت بیشتری نسبت به سایر سرامیک‌ها خواهند داشت.

در ضمن سرامیک کواری ضد آب است و می‌تواند بدون درزگیری در برابر آب مقاومت خوبی داشته باشد. سرامیک کواری برخلاف سرامیک تایل و پرسلان هیچ لعابی ندارد ولی از کیفیت بالایی برخوردار است.


کاشی لعاب دار

کاشی‌های لعاب دار از جمله کاشی‌های پرطرفدار و کاربردی هستند زیرا ظاهر آن‌ها به دلیل همین لعاب، براق‌تر است. در واقع بعد از اتمام دوره پخت این کاشی‌ها با اضافه شدن یک سطح دیگر، رنگ و طرح کاشی‌ها تمیزتر از قبل نشان داده می‌شود.


کاشی مزاییکی

کاشی‌های موزاییکی به 4 صورت پرسلانی، سرامیکی، لعاب‌دار و بدون لعاب در بازار انواع کاشی و سرامیک یافت می‌شود و به طور معمول اندازه آن 2.5 سانتی‌متر مربع خواهد بود. برای نصب این کاشی‌ها می‌توانید آنها را به صورت تکی روی کار خود پیاده کنید و یا اینکه بر روی صفحه‌های پیش نصب قرار دهید.

کاشی موزاییکی شاید خیلی براق و درخشان نباشد ولی در طرح‌ها ورنگ‌های زیادی مشاهده می‌شود. بیشتر این کاشی‌ها از ترکیب آب، پودر سنگ، سنگ ریزه، ماسه بادی و رنگ‌های شیمیایی تشکیل و تولید می‌شوند. البته این نوع از کاشی‌ها همچنان در حال توسعه هستند و روزانه مدل‌های جدیدی از آنها روانه بازار می‌شود.



دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...