28 تیر 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه
' 5
ادویه جوجه کباب چیست؟ طرز تهیه، ترکیبات و مدت زمان خواباندن جوجه در مواد چقدر است؟

ادویه جوجه کباب چیست؟ طرز تهیه، ترکیبات و مدت زمان خواباندن جوجه در مواد چقدر است؟


انواع کباب از غذاهای سنتی بسیار پرطرفدار در تمام نقاط ایران است هر چند که ممکن است در شهرهای مختلف با طعم و مزه های گوناگون پخته شوند. یکی از کباب هایی که به دلیل سادگی طبخ و همین طور مقرون به صرفه بودن، تقریباً در اکثر مهمانی ها و پیک نیک ها و دور همی ها آماده و سرو می شود، جوجه کباب است. از بیماران و کودکان گرفته تا افراد سالم هم این غذا را دوست دارند و هم اینکه آن را غذایی سالم و مقوی می دانند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله درباره ادویه جوجه کباب که این غذا را خوش طعم تر می کنند، بیشتر بگوییم؛ پس با ما همراه باشید.


ادویه جوجه کباب چیست؟

ادویه جوجه کباب بسیار متنوع است و شما با توجه به ذائقه خود می توانید از ادویه های مختلفی در طبخ جوجه کباب استفاده کنید. پیش از اینکه ادویه ها و چاشنی های متنوع را به مرغ اضافه کنید، بهتر است آن را بشویید و سپس به قطعات کوچک که در اصطلاح به آن قطعات جوجه کبابی گفته می شود، خرد کنید و در کاسه ای بریزید و سپس برش هایی از پیاز خورد شده یا حلقه حلقه شده را به همراه برش هایی از فلفل دلمه ای به آن اضافه کنید، این کار باعث می شود بوی زهم مرغ از بین برود و رطوبت حاصل از این سبزیجات سبب شود که ادویه ها بهتر به درون جوجه کباب نفوذ کنند.


مواد لازم برای تهیه ادویه جوجه کباب

پودر زعفران (برای جوجه کباب زعفرانی): یک قاشق چای خوری

زردچوبه: یک قاشق چای خوری

پودر فلفل سیاه: یک قاشق چای خوری

پودر سیر: نصف قاشق چای خوری

پودر پیاز: یک قاشق چای خوری

پودر زنجبیل: نصف قاشق چای خوری

پاپریکا: نصف قاشق چای خوری

نمک: مقداری


طرز تهیه ادویه جوجه کباب

تمام ادویه های فوق را هم می توانید به صورت آماده و پودر شده تهیه کنید و هم اینکه آن ها را به صورت آسیاب نشده خریداری کنید و خود، در خانه اقدام به آسیاب آن ها کنید که در این صورت از کیفیت آن ها مطمئن خواهید بود. البته زنجبیل را اگر به صورت تازه تهیه کنید، بهتر است آن را رنده کنید و به قطعات جوجه کباب اضافه کنید.

به جای پودر زعفران هم می توانید از زعفران دم کرده استفاده کنید و محلول زعفران دم کرده را روی قطعات مرغ بریزید و هم بزنید (برای جوجه کباب زعفرانی).

پودر ادویه ها را در کاسه ای با هم ترکیب کنید و سپس در شیشه ای در دار بریزید و هر بار که مایل به تهیه جوجه کباب بودید، مقداری از آن را استفاده کنید.

به ترکیب مرغ و پیاز و ادویه ها، حتماً کمی آب لیموی تازه هم اضافه کنید، این کار باعث می شود علاوه بر اینکه جوجه کباب خوش طعم تری داشته باشید، موفق به تهیه کباب نرم تر و ترد تری نیز بشوید زیرا خاصیت اسیدی آب لیمو، در بافت گوشت اثر می کند و آن را سست کرده و در نتیجه کبابی نرم و خوش طعم را سبب می شود.


ادویه جوجه کباب زعفرانی

مراحل آماده سازی و مزه دار کردن جوجه کباب زعفرانی فرقی با جوجه کباب معمولی ندارد و تنها تفاوت آن در این است که برای آماده سازی جوجه کباب زعفرانی، می توانید پودر زعفران یا زعفران دم کرده را به مواد اضافه کنید و سپس در اواخر طبخ جوجه کباب، مقداری کره آب شده را به همراه زعفران دم کرده غلیظ به روی کباب ها بمالید تا زعفرانی شوند.

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...