7 تیر 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 7 دقیقه
' 7
کیک باقلوا

ابتدا تمام مواد را اندازه کنید. می‌توانید برای اندازه گرفتن از یک لیوان فرانسوی استفاده کنید و یا از پیمانه شیرینی پزی استفاده کنید. برای طرز تهیه مرحله به مرحله کیک باقلوا ساده و با ماست با ما در ادامه همراه باشید:

مرحله اول

برای تهیه کیک باقلوا ساده ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می‌کنیم، سپس تخم مرغ‌ها را درون کاسه می‌ریزیم. زرده تخم مرغ آخر را جدا می‌کنیم و درون یک کاسه دیگر می‌ریزیم، سپس سفیده آن را به مابقی تخم مرغ‌ها اضافه می‌کنیم.

مرحله دوم

حالا برای رومال کیک ماست را به همراه مقداری زعفران و پودر قند به زرده تخم مرغ اضافه می‌کنیم، سپس هم می‌زنیم تا ترکیب و یکدست شود، سپس کنار می‌گذاریم. در ادامه شکر را به همراه وانیل و پودر هل به تخم مرغ‌ها اضافه می‌کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله با دور تند همزن برقی تخم مرغ‌ها را به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می‌زنیم تا رنگ مخلوط تخم مرغ روشن و کش‌دار شود. در ادامه زعفران دم کرده را به همراه پودر نارگیل به مخلوط تخم مرغ اضافه می‌کنیم، سپس مجددا مخلوط می‌کنیم.

مرحله چهارم

حالا روغن مایع را به مخلوط تخم مرغ اضافه می‌کنیم و مجددا با دور تند همزن برقی به مدت ۱ دقیقه در حد مخلوط شدن مواد می‌زنیم. در ادامه درون یک کاسه مناسب آرد را به همراه بکینگ پودر اضافه می‌کنیم، سپس مخلوط می‌کنیم.

مرحله پنجم

حالا مخلوط آرد را درون الک می‌ریزیم و ۳ مرتبه الک می‌کنیم، سپس طی ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می‌کنیم و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می‌زنیم. دقت کنید بافت مایع کیک به دلیل نبود مایعات کم سفت‌تر از مابقی کیک‌ها است.

مرحله ششم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار می‌دهیم، سپس اجازه می‌دهیم کاملا گرم شود. در ادامه یک قالب کیک مستطیل مناسب انتخاب می‌کنیم و با مقداری روغن آن را چرب می‌کنیم، سپس با کاغذ روغنی می‌پوشانیم.

مرحله هفتم

حالا مایع کیک را درون قالب می‌ریزیم، سپس با پالت مایع کیک را درون قالب به صورت یکدست پخش کرده، سپس روی آن را صاف می‌کنیم. در ادامه از مواد رومال با برس به آرامی روی تمام قسمت‌های کیک می‌مالیم و قالب را طبقه وسط فر قرار می‌دهیم.

مرحله هشتم

در این مرحله اجازه می‌دهیم کیک به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا پخته شود. در همین حین شربت کیک باقلوا را درست می‌کنیم. برای این منظور درون یک قابلمه مناسب آب را به همراه گلاب، شکر و آب لیمو اضافه می‌کنیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم.

مرحله نهم

حالا زعفران دم کرده را به شربت اضافه می‌کنیم، سپس هم می‌زنیم تا ذرات شکر در آب حل شود. زمانی که شربت جوش آمد اجازه می‌دهیم به مدت ۲ تا ۳ دقیقه جوش بزند سپس آن را از روی حرارت برمی‌داریم و اجازه می‌دهیم کاملا خنک شود.

مرحله دهم

در این مرحله پس از گذشت ۵۰ دقیقه کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می‌کنیم، در صورتی که پخته بود آن را از فر خارج می‌کنیم، سپس اجازه می‌دهیم در فضا آشپزخانه کاملا خنک شود. در ادامه اطراف کیک را با چاقو از قالب جدا می‌کنیم.

مرحله یازدهم

حالا کیک را روی سطح برمی‌گردانیم، سپس به آرامی کاغذ روغنی را از کیک جدا می‌کنیم و مجددا کیک را درون قالب برمی‌گردانیم. در ادامه کیک را به اندازه و فرم دلخواه برش می‌زنیم، سپس شربت را به آرامی روی تمام قسمت‌های کیک می‌ریزیم.

مرحله دوازدهم

در نهایت روی کیک را می‌پوشانیم، سپس به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال قرار می‌دهیم تا شربت به خورد کیک برود. در ادامه پس از گذشت این زمان کیک را از یخچال خارج می‌کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می‌چینیم و با پودر پسته و نارگیل تزئین می‌کنیم.

نکات مهم در تهیه کیک باقلوا

زمان آماده سازی مواد اولیه حدود ۱ ساعت و زمان پخت و انتظار آن در حدود ۱ ساعت می‌باشد ، می‌توانید به دلخواه مقدار شکر کیک را کم کنی ، برای فرهای برقی باید دما را ۲۰ درجه کم‌تر تنظیم کنید ، می‌توانید داخل قابلمه، توستر یا مایکروفر نیز این کیک را تهیه کنید.

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...