6 تیر 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 7 دقیقه
' 7
درباره چاپ دیجیتال کاشی و سرامیک

انقلاب در صنعت چاپ سرامیک

خداحافظی چاپ روی سرامیک با تکنیک سیلک اسکرین، در تزئین سطح سرامیک با استفاده از چاپ سیلک اسکرین، انتقال هر رنگ بصورت جداگانه و با استفاده از غلتک و یا توری‌های مخصوص را شامل می‌شد. چاپگرهای دیجیتال جوهرافشان سرامیک اولین بار در اواخر قرن بیستم ظاهر شد اما بیش از یک ماه طول کشید تا این فناوری به بلوغ رسید. دستگاه چاپ فلت بد یک مدل دستگاه چاپ سرامیک می باشد.

در صنعت تولید کاشی و سرامیک، چاپ آخرین مرحله‌ی فرآیند تولید است. پس از فشرده‌سازی (قبل از قرار گرفتن در کوره) خاک با استفاده از لغاب به رنگ سبز درمی‌آید و خشک می‌شود. در حال حاضر بیش از ده هزار خط کوره (منطبق بر تکنولوژی چاپ مخصوص به خود) در جهان وجود دارد.

 

چاپ جوهرافشان کاشی ‌های سرامیکی

تئوری و تعریف جوهرهای سرامیک مختلف و تکنولوزی های چاپ جوهر افشان کاشی‌های سرامیکی، مشکلاتی که تکنسین‌ها و کارخانه‌ها با آن روبه رو می‌شوند و نگاه کلی به محصولات پرینترهای جوهرافشان توسط شرکت نوین تاک.
از زمان اولین نمایش ماشین چاپ کاشی در سویسما در اسپانیا در سال ۲۰۰۰ یک تحول تکاملی در ماشین‌های الکترونیکی و مکانیکی، جوهر، مرکب و مواد شیمیایی به وجود آمده است. البته که رقابت سختی بین شرکت‌ها مختلف درحال افزایش است. یادداشت: امروزه ماشین آلات به طرز چشمگیری پیشرفت کرده اند و با دوازده رنگ جوهر کار می کنند و کاشی ها با سرعت ۱۰۰ متر در دقیقه آماده می‌شوند. یکی از تولید کنندگان ۳۰۰۰ ماشین در پنج قاره نصب کرده است. این شرکت ها بسیار در زمینه‌ی تحقیق و توسعه متمرکز هستند.
در حال حاضر چندین شرکت در زمینه‌ی تولید ماشین‌های جدیدی که قادر به چاپ کاشی‌ها به صورت ۲۴ ساعته و با سرعت ۳۰-۵۰ متر در دقیقه (بازده ۱۰۰۰-۱۵۰۰ متر مربع در ساعت) با هم در رقابت هستند. دستگاه‌های چاپ جوهر افشان کاملا در خطوط لعاب قرار می گیرند و کارایی را بهبود می بخشند. آنها می توانند تا ۱۰۰۰عدد نازل داشته باشند و با ۶جوهر مختلف با رزولوشن ۱۰۰۰ dpi کار کنند (برای بیشتر کاشی‌ها ۲۰۰-۳۰۰ dpi کافی است). با این حال مهم ‌ترین ویژگی انعطاف‌ پذیری شگفت‌ انگیز این دستگاه‌ ها (دستگاه چاپ فلت بد) است. ماشین‌های مختلفی برای چاپ دیجیتال با ویژگی های مختلف در دسترس هستند که میتوانیم مزایا را درباره‌ی آنها برشماریم:

– ثبات مطلق تصاویر
– کاهش شدید استفاده از جوهر و درپی آن کاهش ذخایر خمیرها
– حذف صفحات، صفحات غلتکی، غلتک‌های سیلیکونی، دستگاه‌های حکاکی و غیره. آزمایش آسان‌تر با هزینه‌ی کمتر
– پتانسیل عالی برای باز تولید سنگ‌های طبیعی و به طور کلی نقاشی‌ ها
– زمان کم‌تر برای تغییر طرح و رنگ
– سازگاری بهتر چاپ‌ها زیرا ذخیره سازی و کنترل تمام پارامترهای چاپ آسان تر است.
– چاپ سطوح برجسته تا لبه‌ها
– قابلیت دستیابی به کیفیت بالای تصویر
– کوتاهی مسیر رسیدن ایده به محصول با چاپ جوهر افشان

مزایای بیشتری نیز وجود دارد اما باید بپذیریم که چاپ دیجیتال همیشه نمی تواند جایگزین روشهای سنتی باشد خصوصا در مواردی که به ضخامت بیشتری از چاپ نیاز داریم یا در مواردی که به رنگ بسیار شدید در سطح احتیاج داریم. این زمینه درحال توسعه است بنابراین ما می توانیم انتظار بهبود و کاهش بیشتر هزینه ها را داشته باشیم زیرا فناوری جوهر افشان هنوز هم در حال تکامل است (پس از غلبه بر مشکلات اولیه). فناوری جوهر افشان در حال حاضر در حال گسترش است در حال تلاش برای استفاده با انواع کاشی می‌باشد و البته جنبه فناوری نیز به خودی خود علاقه بیشتر توسعه دهندگان را برانگیخته است.

تکنولوژی چاپ جوهرافشان

در چاپ دیجیتال هیچ تماسی با سطح کاشی وجود ندارد. این دستگاه (دستگاه چاپ فلت بد) بر اساس یک دستگاه پیزوالکتریک ساخته شده است که با استفاده از ولتاژ باعث تغییر شکل قطره می شود. محبوب ترین سیستم رنگ استاندارد شناخته شده CMYK است. این کلمه اختصاری برای رنگهای آبی، قرمز، زرد و سیاه است. در سیستم CMYK جدایی سیاه شامل جزئیات است ، بنابراین “صفحه کلید” نامیده می شود. آبی، قرمز و زرد با درصد های مختلف با هم همپوشانی دارند و باعث ایجاد رنگ ها در شکل زیر می شوند. آنها در ۱۰۰٪ هر رنگ دهی با هم همپوشانی دارند و قهوه ای بسیار تیره تولید می کنند ، به همین دلیل از جوهر سیاه اضافی استفاده می شود.

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...