27 خرداد 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 3 دقیقه
' 3
معادن حلقه مفقوده اقتصاد کشور

به گزارش دس تو دس، محمد صالح جوکار روز پنجشنبه در همایش استانی نکوداشت روز معدن گفت: اقدام اساسی و تاثیرگذار در حوزه معدن با راهبردهای علمی محقق می‌شود، بدون مطالعات کارشناسی در حوزه اکتشافات هرگونه بهره‌برداری از معدن ممکن است که با تحمیل هزینه‌ و حتی آسیب به ذخایر معدنی همراه شود.

جوکار گفت: ضعف در اکتشاف و بهره‌برداری بالا از معادن نه تنها موجب نابرابری در عرضه و تقاضا شد بلکه صنایع تبدیلی مرتبط هم در استان با رشد مطلوبی همراه نبوده است و تداوم این روند واحدهای فولادی داخل استان را با مشکل جدی مواجه خواهد کرد.

وی با اشاره به ماده ۴۳ برنامه هفتم توسعه کشور گفت: بر اساس این برنامه یک درصد درآمدهای معادن و صنایع معدنی فارغ از مسوولیت اجتماعی می بایست در زمینه اکتشاف هزینه شود، اصلی که پیش‌ زمینه معدن‌کاری و اولین قدم برای هرگونه استخراج و بهره‌برداری است، در این بخش عملکرد ضعیفی داشتیم و امید می‌رود در برنامه هفتم احکام و پشتوانه‌ای برای اکتشافات در نظر گرفته شود.

جوکار با انتقاد از رویکرد نادرست در زمینه بهره‌برداری از معادن گفت: معادن حلقه مفقوده در اقتصاد کشور هستند و چنین اقتصادی برازنده کشوری با این میزان از ثروت خدادی نیست.

جوکار ضعفِ و فرسودگی تجهیزات بهره‌برداری را از دیگر چالش‌های پیش‌روی این صنعت برشمرد و توضیح داد: در سال‌های گذشته تمامی پیگیری‌ها برای واردات و یا تولید تکنولوژی نوین در داخل کشور با توفیق همراه نبوده است. این درحالی است که بهره گیری درست و اصولی نیازمند فناوری جدید است و چنانچه معادن با تجهیزات کامل فعالیت نکنند با چالش‌های زیادی مواجه خواهند شد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: بحث‌های مردمی و تعامل با مردم از رمزهای موفقیت بخش معادن است و چنانچه معدن‌کارها از ابتدا با مردم توافق کنند دچار چالش با جامعه محلی نخواهند شد. اگر منافع دو طرف لحاظ شود بحث‌های اجتماعی با مردم قابل حل است.

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...