3 خرداد 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 4 دقیقه
' 4
ویژگی های پارچه بی بافت و نحوه تولید آن

پارچه بی بافت


پارچه های بی بافت خاص و تک هستند ، با تکنولوژی پیشرفته تولید شدند، پارچه های مهندسی شده ای هستند که معمولا ۹۰ درصد آن پلی پروپیلن و مقداری فیبر و پارچه آمیخته شده با هم به روش شیمیایی ، مکانیکی یا تشکیل شده در حلال میباشد.


 خصوصیات پارچه های بی بافت


پارچه های بی بافت دارای ویژگی های بسیاری از جمله : نازکی،حالت اسفنجی، نرم، تنفس پذیری هستند و همچنین برای پوست انسان حساسیت ندارند و همچنین ما میتوانیم آنها را بشوییم و خشک کنیم تا میزان بیشتری صرفه جویی در مصرف کنیم.

پارچه های بی بافت  برای اتصال به هم نیاز به هیچ نخی ندارند و ذاتا آنها هیچ ساختاری هندسی سازمان یافته ای نیز ندارند.آنها اساسا نتیجه ی در هم تنیده شدن یک فیبر با فیبر دیگر هستند.
پارچه های نبافته به عنوان ورق یا ساختار های فیبر و یا رشته های درگیر شده در هم میباشند که به وسیله ی صفحه سوراخ کنی و به روش های مکانیکی ،حرارتی و یا شیمیایی تولید میشوند.
آنها ورق های مسطح و متخلخل هستند که به طور مستقیم از الیاف جداگانه ی فیبر یا از پلاستیک داندانه دار یا پلی اتیلن ساخته شده ساخته میشوند. بی بافت ها به وسیله بافندگی و کشبافت درست نمیشوند و نیازی به تبدیل شدن فیبر به  نخ را نیز ندارند.
فراتر از تعاریف ساده، این نوع  پارچه مهندسی شده  دنیایی از فرصت های نوآورانه برای انواع صنایع را باز می کند و مورد توجه قرار گرفته است.
یک کیسه خرید پارچه ای نوعی کیسه خرید است که میتواند بارها مورد استفاده  فرار گیرد. این نوع کیسه خرید جایگزینی برای کیسه های کاغذی و پلاستیکی است.این نوع کیسه ها از پارچه هایی مانند بوم ، الیاف طبیعی مانند جوت ،  فیبرهای مصنوعی بافته شده یا بافته نشده ساخته شده است که قابلیت استفاده چندباره را به  مصرف کننده میدهد.
کیسه های پارچه ای بی بافت  یک نوع کیسه ی حامل هستند که برای استفاده در سوپر مارکت ها و فروشگاه های پوشاک و بوتیک ها معمولا مورد استفاده قرار میگیرند.
از طرفی این بعضی از پارچه های نبافته شاید دارای شرایطی چون عمر محدودتر ، یکبار مصرف و دوام نچندان زیاد باشند اما ویژگی های خاصی از قبیل دفع مایع ، انعطاف پذیری ، کشش نسبی، نرمی، قابلیت شستشو ، فیلتر کردن ، تنفس پذیر، غیر سمی،موانع باکتری و غیره باعث شده است که انواع مختلف این پارچه در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرند و نوعی که دیبا بگ برای تولید کیسه های خرید پارچه ای خود استفاده میکند از نوع با دوام و تقریبا مقاوم در برابر اب و با قابلیت ضریب تحمل وزن بالا میباشد.

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...