27 فروردین 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه
' 5
برنامه‌های تحولی یزدِ نوین و یزدِ بهره‌ور تشریح شد

با توجه به اهمیت اجرایی شدن برنامه تحولی یزدِ نوین در استان و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای تحقق آن، از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برنامه‌های تحولی یزدِ نوین و یزدِ بهره‌ور در نشستی با حضور دستیاران مردمی سازی دولت در محل سالن اندیشه این سازمان تشریح شد.

به گزارش دسـ تو دسـ، در این نشست جعفر رحمانی معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به معرفی برنامه تحولی یزدِ نوین پرداخت و محورهای این برنامه را تشریح کرد و گفت: این برنامه نمونه‌ای از برنامه‌های توسعه‌ای است که بخش اعظم آن با مشارکت غیر دولتی‌ها نظیر اساتید، نخبگان، متخصصان و فعالان حوزه‌های مختلف از سوی این سازمان تدوین شده است.

جعفر رحمانی با بیان اینکه برنامه‌ریزی بدون مشارکت و حضور متولیان آن محکوم به نابودی است، اظهار داشت: نگاه متفاوت این سازمان در تدوین برنامه تحولی یزدِ نوین به گونه‌ای بود که بر پروژه‌های پرچم‌دار استان به جای کلی‌گویی تمرکز شده است.

معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به اینکه مسئولان امر بر مردمی کردن برنامه تحولی یزدِ نوین تاکید دارند، اظهار داشت: باید نقش مردم را در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌های کلان و توسعه‌ای کشور پر رنگ‌تر کرد.

رحمانی در ادامه به تشریح برنامه یزدِ بهره‌ور پرداخت و گفت: برنامه بومی ارتقای بهره‌وری تحت عنوان یزدِ بهره‌ور متناسب با مقتضیات محلی (استان صنعتی-معدنی) و هم راستا با اسناد توسعه محلی در راستای حل مسائل بومی و مبتلابه جامعه محلی نظیر کم آبی، آلودگی و... تدوین شده است و نگاه ویژه‌ای به ظرفیت‌های درونی استان همچون نیروی انسانی نخبه، شرکت‌های مشاور، فناوران و... دارد.

وی به شبکه ساختاری مدیریت برنامه یزدِ بهره‌ور به سه سطح کلان، میانه و خرد اشاره کرد و چشم‌انداز آن را تبدیل شدن استان در سال 1411 به عنوان "استان بدون اتلاف و پایتخت بهره‌وری ایران" دانست.

وی در پایان با بیان اینکه آینده، راهی نیست که باید برویم؛ جایی است که باید آن را بسازیم، خواستار مشارکت اقشار مختلف جامعه شد و گفت: برای تحقق برنامه‌های تحولی در استان باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کرد.

مسعود پارسافر دستیار استاندار در امر مردمی‌سازی دولت و رییس ستاد دستیاران و همیاران مردمی استان نیز در این نشست دانستن اسناد بالادستی را برای دستیاران مردمی در دستگاه‌های اجرایی را ضروری خواند.

پارسافر تصریح کرد: عمده مسئولیت دستیاران مردمی بهم‌رسانی است، به این معنا که باید مسائل و چالش‌های حوزه تخصصی خود و همچنین ظرفیت‌های مردمی را شناسایی و احصاء کرده و با وصل کردن این دو به یکدیگر، سیل عظیم توان و انرژی مردمی را پای کار دولت بیاورند لذا دانستن اسناد بالادستی برای آنها مهم و حیاتی است.

در پایان، اعضای حاضر در این نشست ضمن طرح سوالات، به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

برنامه‌های تحولی یزدِ نوین و یزدِ بهره‌ور تشریح شد

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...