16 اسفند 1401
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 7 دقیقه
' 7
ايجاد و توسعه 5 ناحيه صنعتی در استان‌های سيستان و بلوچستان، آذربايجان شرقی و يزد

شهرك صنعتی تخصصی شيشه در شهرستان خمير استان هرمزگان به وسعت 830 هكتار و ناحيه صنعتی تفتان در شهرستان تفتان استان سيستان و بلوچستان به وسعت 49.8 هكتار ايجاد خواهد شد.

ايجاد ناحيه صنعتي قصرقند در شهرستان قصرقند استان سيستان و بلوچستان به وسعت 29.99 هكتار و ايجاد ناحيه صنعتي خواجه در شهرستان هريس استان آذربايجان شرقي به وسعت 35.14 هكتار نيز از ديگر مصوبات هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بوده است.

همچنين توسعه ناحيه صنعتي مروست در شهرستان مروست استان يزد به وسعت 49.58 هكتار و توسعه ناحيه صنعتي پشتكوه در شهرستان تفت استان يزد به وسعت 19 هكتار از جمله شهرك‌ها و نواحی صنعتی می باشند كه در جهت پاسخ به نيازها و تقاضاهای موجود با تصويب هيات مديره سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران در سالجاری به ميزان مساحت‌های ياد شده توسعه داده می شوند.

با ايجاد و توسعه اين شهرك‌ها و نواحي صنعتي جديد،  1013هكتار به مساحت اراضی در اختیار شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور افزوده می‌شود تا شرکت‌های استانی تابعه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بتوانند نسبت به جذب سرمایه‌گذاران و به‌تبع آن ایجاد شغل پایدار در سطح کشور اقدام کنند.

از ابتداي سال 1401 تا پايان بهمن ماه ایجاد یا توسعه 27 شهرک و ناحیه صنعتی در 15 استان کشور به وسعت بیش از 5500 هکتار به تصویب هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان مجمع عمومی شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان‌ها رسیده است که برای طی فرآیند تصویب نهایی به مراجع قانونی ذی‌ربط ارسال شد.

در طول سال 1400 نيز ایجاد یا توسعه 48 شهرک و ناحیه صنعتی در 23 استان کشور به وسعت بیش از 7000 هکتار به تصویب هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان مجمع عمومی شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان‌ها رسیده است که برای طی فرآیند تصویب نهایی به مراجع قانونی ذی‌ربط ارسال شد.

در راستاي تحقق شاخص مصوب افزايش سطح اراضي صنعتي در اختيار؛ با مجموعه اقدامات انجام شده در شركت هاي استاني و ستاد سازمان؛ در طول سال 1400 با رشد بيش از 288 درصد نسبت به عملكرد سال 1399 اين شاخص، بيش از 7000 هكتار به مجموع سطح اراضي صنعتي در اختيار در شهركها و نواحي صنعتي كشور افزوده شده كه متعاقبا جهت واگذاري اين اراضي به متقاضيان سرمايه گذاري و كارآفريني ، در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه و برنامه هاي مصوب نسبت به آماده سازي و واگذاري اين اراضي اقدام خواهد گرديد.

با تهیه و ارسال گزارش ضرورت ایجاد و مکان‌یابی شهرک یا ناحیه صنعتی به لحاظ فني و اقتصادي توسط شرکت‌ شهرک‌های صنعتی هر استان‌ و پس از بررسی و بازدید میدانی کارشناسان معاونت فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گزارش اظهار نظر کارشناسی به هیأت مدیره ارائه و در صورت تأیید مورد تصویب قرار می‌گیرد.

 مطابق ضوابط و مقررات قانونی و مفاد بند 8 قانون راجع به تاسيس شركت شهركهاي صنعتي ايران؛ مجمع عمومي شركت شهركهاي صنعتي ايران موظف است با توجه به سياستهاي دولت جمهوري اسلامي ايران و با تصويب هيات دولت براي افزايش تعداد شهركهاي صنعتي اقدام لازم را انجام دهد. همچنين مجمع عمومي شركت هاي تابعه (هيات مديره سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران) مي تواند با توجه به نياز و ضرورت نسبت به توسعه شهركها و نواحي صنعتي مصوب اقدام نمايد.

 همچنین به استناد مفاد قانون حمايت از ايجاد نواحي صنعتي روستايي؛ مصوبه هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان مجمع عمومی شرکت‌های استانی تابعه، شرط لازم برای تصویب نواحی صنعتی جديد با وسعت زیر ۵۰هکتار است و در عین حال تصویب نهایی آن مشروط به تایید و اخذ مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن 510 شهرک و 341 ناحیه صنعتی و پنج منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌ برداری، 86 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶شهرک فناوری، ۴۰مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۱۰۰‌هزار و ۵۸قرارداد منعقده و بهره ‌برداری از ۴۹هزار و ۸۸۲واحد صنعتی و سه‌هزار و ۲۷۰واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۹۸هزار و ۵۹۵نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...