18 بهمن 1401
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 11 دقیقه
' 11
حمايت از شرکت‌های صادرات محور و خوشه‌های کسب‌وکار برای ارتقای اشتغال، بهره‌گیری از توان بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در راستا ی توانمندسازی ظرفیت‌های موجود

سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سنندج عنوان كرد:

حمايت از شرکت‌های صادرات محور و خوشه‌های کسب‌وکار برای ارتقای اشتغال، بهره‌گیری از توان بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در راستای توانمندسازی ظرفیت‌های موجود

سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌هاي سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: شرکت‌های صادرات محور و خوشه‌های کسب‌وکار که ظرفیت مناسبی برای توسعه صادرات دارند، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، "رضا شجاعي"روز يكشنبه با بيان اين مطلب در آيين تكريم مديرعامل و معارفه مديرعامل جديد شرکت شهرک‌های صنعتی كردستان، اظهار داشت: واحدهای تولیدی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استقرار می‌یابند باید در تثبیت اشتغال و ایجاد درآمدهای اقتصادی نقش ایفا کنند.

وی،  افزود: آن دسته از واحدهای تولیدی و صنعتی که توان ایجاد ظرفیت صادرات و اشتغال‌زایی بالا را دارا باشند، از حمایت‌ها و مشوق‌های لازم برخوردار خواهند شد.

سرپرست معاونت مدیریت، منابع و امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه كرد: بنگاه‌های کوچک که در زمینه صادرات فعال هستند و همچنین شرکت‌های صادرات محور و خوشه‌های کسب‌وکار که ظرفیت مناسبی برای توسعه صادرات دارند؛ موردحمایت قرار می گیرند.

 شجاعی، با اشاره به ظرفیت استان کردستان در ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی، ادامه داد: افزايش اراضي صنعتي در اختيار و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی با نگاه ويژه به مناطق کمتر برخوردار دنبال مي‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به محدودیت‌های منابع آبی، استقرار واحدهایی که نیاز به منابع آبی کمتری دارند در این استان مورد تأکید است.

سرپرست معاونت مدیریت، منابع و امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یکی از برنامه‌های جدی این سازمان را شناسایی و رفع مشکلات واحدهای صنعتی خواند و تصريح كرد: فعال‌سازی واحدهاي راکد از طریق رفع مشکلات آنها با تعامل و همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط به‌ طور جدی باید دنبال شود.

بهره‌گیری از توان‌بخش خصوصی و فعالان اقتصادیدر راستاي توانمندسازی ظرفیت‌های موجود

شجاعی، خواستار بهره‌گیری از توان‌بخش خصوصی و فعالان اقتصادی برای توانمندسازی ظرفیت‌های موجود از طریق آموزش و توانمندسازی واحدهای صنعتی، تورهای صنعتی، صادرات و برقراری و تعامل با دانشگاه‌ها شد و خاطر نشان كرد: می‌توان در مناطقی که دارای جمعیت زیادي هستند و ظرفیت مناسب برای ایجاد بنگاه‌های کوچک وجود دارد، نواحی صنعتی را ایجاد تا زمینه اشتغال برای جوانان منطقه فراهم شود.

وی با تاکید بر تکریم و احترام ذی‌نفعان شرکت‌های استانی، یادآور شد: صاحبان صنایع ولی‌نعمت ما هستند و تمام هم‌وغم ما باید تکریم و حمایت از آنان باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: تلاش‌ها و زحمات زیادی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان طی سال‌های اخیر برای تامین زیرساخت و استقرار صنایع انجام شده است.

"حامد قادرزاده"، بیان کرد: تلاش‌های مجموعه شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان ستودنی است و این تلاش‌ها و زحمات را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی یادآور شد: دغدغه‌مندی و پایبندی به مباحث تخصصی و توجه و اعتقاد به کارآفرینی و حمایت از واحدهای دانش‌بنیان از جمله ویژگی‌های بارز مجموعه شرکت شهرک‌های صنعتی استان است.

انعقاد 760 قرارداد با سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی کردستان

مدیرعامل سابق شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در این مراسم با تشکر از همکاری و تلاش‌های همه کارکنان این شرکت، اظهار کرد: اگر موفقیتی هم حاصل شده حاصل تلاش جمعی مسئولان و سرمایه گذاران در استان بوده است.

"احمد خسروی" با اشاره به اینکه توسعه زمین‌های صنعتی شهرک‌های صنعتی کردستان به‌عنوان یکی از موضوعات جدی در این شرکت مطرح بوده است، ادامه داد: توسعه و ایجاد شهرک‌های صنعتی دیگر در استان طی  سال جاری در دستور کار قرار گرفت و اقدامات مطلوبی هم در این رابطه انجام شد.

وی  اعلام کرد: در طول فعالیت شرکت شهرک‌های صنعتی استان یک هزار و 550 قرارداد با سرمایه گذاران منقعد شده که از این تعداد 760 قرداد مربوط به  پنج سال اخیر  است.

مدیرعامل سابق شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان، ادامه داد: سه هزار و 777 هکتار زمین در در شهرک صنعتی قروه سه نقشه برداری شده و این اراضی به برای بزرگ ترین شهرک انرژی کشور پیشنهاد شده است.

خسروی یادآور شد: از دیگر فعالیت های انجام شده در طی پنج سال اخیر ۱۵۰قرارداد عملیات اجرایی زیرساختی با ۲هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان اجرایی و عملیاتی شد.

سرپرست جدید شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان نيز در این مراسم، گفت: انتظار می‌رود با توجه به ظرفیت‌هایی که در کردستان داریم و با حمایت بیش از پیش سازمان و همت همکاران و سرمایه‌گذاران شاهد توسعه صنعتی بیشتر استان باشیم.

"حمیدرضا امانی" ادامه داد: تلاش می‌شود با تعامل بخش خصوصی و دستگاه‌های دخیل در امر صنعت، آنچه که مطالبه به حق صنعتگران و فعالان اقتصادی استان است را ادا کنیم.

در پایان این مراسم از "احمد خسروی" مدیرعامل پیشین شرکت شهرک های صنعتی کردستان که از اسفند سال 1396  مدیریت این شرکت را تا 9 بهمن سال جاری برعهده داشت، تجلیل شد.

حمیدرضا امانی که معاونت برنامه ریزی شرکت شهرک های صنعتی کردستان و مدیر شبکه فن بازار استان را در کارنامه فعالیت خود دارد با حکم "علي رسولیان" معاون وزیر صمت و مديرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران  به عنوان سرپرست شرکت شهرک های صنعتی کردستان منصوب شد.

در حکم حمیدرضا امانی آمده است: نظر به شایستگی، تعهد و تجارب ارزنده جنابعالی به موجب این حکم و با حفظ سمت به عنوان سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان منصوب می گردید.

انتظار می رود با همکاری همه بخش های مرتبط با شرکت و سایر سازمان های حاکمیتی و با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در جهت توسعه آبادانی کشور ایران اسلامی در راستای سیاست های اعلامی رییس جمهور محترم و دولت مردمی در بخش صنایع کوچک و شهرک های صنعتی آن استان گام های موثری بردارید. توفیق جنابعالی و همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در ظل توجهات ولی عصر (عج) را از درگاه باری تعالی خواستاریم.

شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در چهارم اردیبهشت سال ۱۳۷۰به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شد و تاکنون به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در ۱۲شهرک، هفت ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی زمین واگذار کرده است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن 509 شهرک و 340 ناحیه صنعتی و 5 منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌ برداری، 85 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، 6 شهرک فناوری، 40 مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، 100 هزار و 58 قرارداد منعقده و بهره ‌برداری از 49 هزار و 882 واحد صنعتی و سه هزار و 270 واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم 998 هزار و 595 نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...