30 شهریور 1401
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 9 دقیقه
' 9
5 روش ایجاد انگیزه در مسیر کارآفرینی

کارآفرینی این روزها انگیزه بسیاری از جوانان شده است. در واقع شرایط اقتصادی باعث شده تا بسیاری از افراد به فکر راه اندازی کسب و کار خود باشند تا در آمدی بالا و زیاد داشته باشند. یکی از مهم ترین عواملی که در کارآفرینی وجود دارد ، داشتن انگیزه ای بالا و زیاد است.

در واقع برای اینکه بتوان به هدف مورد نیاز رسید ، لازم است تا افراد انگیزه داشته و کار خود را بر روی برنامه ریزی پیش ببرند. عدم انگیزه میتواند اعتماد به نفس شما را پایین بیاورد و به پتانسیل شما برای رسیدن به موفقیت آسیب های زیادی برساند. شما در کاری که انجام میدهید هرچه انگیزه بیشتری داشته باشید ، رسیدن به هدفتان برای شما راحت میشود. در واقع باید بگوییم که وجود انگیزه در افراد باعث میشود تا دستیابی به موفقیت در کسب و کار آسان شود.

روش دستیابی به انگیزه کارآفرینی

یک کارآفرین زمانی موفق میشود که با برنامه ریزی و مدیریت مسیر خود را پیش ببرد. در بسیاری از مواقع دیده ایم که تشویق کردن تاثیر زیادی بر روی افراد میگذارد. برای مثال شما زمانی که یک بچه را برای گرفتن نمره خوب در درس و یا انجام کاری تشویق میکنید ، باعث میشوید تا انگیزه آن برای انجام دوباره کار بیشتر شود. در زمینه کسب و کار هم همینطور است ، ایجاد انگیزه در افراد باعث میشود حتی اگر با شکست هم رو به رو شدن ، دوباره شروع به کار کنند.

در واقع وجود انگیزه باعث میشود تا اعتماد به نفس نیز بالا برود. اینگونه افراد برای هر قدم برنامه ریزی کرده و تا به آن هدف نرسد ، دست از کار و تلاش بر نمیدارد. البته که برای ایجاد انگیزه نکاتی وجود دارد که باید رعایت شود ، تا رسیدن به اهداف آسان شوند. این نکات عبارتند از:

1 – بالا بردن انگیزه در یک هدف تعیین کننده

نداشتن هدف میتواند باعث شود تا شما برای انجام هیچ کاری انگیزه نداشته باشید ؛ از این رو اغلب داشتن هدف باعث میشود به صورت غیر ارادی انگیزه ای در شما به وجود بیاید.

مطالعه کنید : کارآفرینی یعنی چه و کارآفرین کیست؟

یکی از روش های عالی برای تعیین هدف SMART است. شما پس از اینکه هدف خود را معین کردید ، حالا باید برای آن برنامه ریزی لازمه را انجام دهید و برای هر عملیاتی کارهایی را تعیین کنید. اگر شما بتوانید اهداف بلند مدت خود را به یک عملیات هفتگی و یا روزانه تبدیل کنید ، در واقع پیشرفت چشمگیری خواهید داشت.

فعالیت های روزانه باعث میشود تا انگیزه ای در شما ایجاد شود که بخواهید هر روز به سمت جلو حرکت کنید و کاری جدید انجام دهید. در واقع این یک ترفند برای ادامه روند کار به حساب می آید که اتفاقا کار بسیار موثر و تاثیر گذاری بوده است که به افراد کمک بسزایی میشود.

2 – زنده کردن موفقیت های گذشته

آیا به یاد دارید که برای رسیدن به موفقیت و یک نقطه ای که برای خود تعیین کرده بوده اید چه قدر تلاش کردید و زمانی که به آن رسیدید چه احساسی داشتید؟ بهتر است که برای پاسخ به این سوال مدت زمانی را فکر کنید. به این فکر کنید که چه مسیری را طی کردید و چه چالش هایی را پشت سر گذاشتید.

به نقطه شروع کارتان که همراه با استرس و ترس های زیادی بود فکر کنید. و حالا پس از تمام حال های که داشتید و مسیر پر فراز و نشیبی که طی کرده اید ، به موفقیت رسیده اید. حال زمان آن رسیده تا طعم شیرین موفقیت و پیروزی را بچشید و از موقعیتی که در آن قرار دارید لذت ببرید. زنده کردن و یاد آوری برخی از لحظه های زندگیات انگیزه فوق العاده ای در هر فرد میتواند ایجاد کند.

3 – الهام گرفتن از افراد دیگر

همیشه در زندگی افراد دیگری هم هستند که مسیری که شما در حال طی کردن آن هستید را رفته اند. قطعا تمامی افراد در این مسیر با چالش های زیادی رو به رو بوده اند و بعد از کنار گذاشتن آن ها به موفقیت رسیده اند.

بهترین راه حل برای تمانی افراد این است که زندگی افراد دیگر را بررسی کرده و چگونگی غلبه کردن آن ها به چالش های مسیر را بدانند.  این کار باعث میشود تا هم راه حل هایی به شما آموزش داده شود و هم انگیزه و شور و شوق در افراد ایجاد کنند. همچنین ایده های خلاقانه ای در شما ایجاد میکند.

4 – پیشروی از رویکرد جدید در اتخاذ و امتحان

پیشرفت کردن در کار باعث میشود تا روتینی در کار ایجاد شود. وجود این روتین های روزمرگی باعث میشود تا خستگی و کسالت در افراد ایجاد شود. وجود کسالت در افراد ممکن است که انگیزه را به طور کامل از بین ببرد.

میدانید که از بین رفتن انگیزه هم باعث میشود تا افراد از مسیری که در آن قرار دارند خارج شده و کارهای دیگری انجام دهند که از هدف دورشان کند. این را بدانید که در این مسیر باید روش و روند خود را مورد بررسی قرار دهید و با طرز فکری جدید از مسیری که در آن قرار گرفته اید چالش ها را پشت سر بگذارید. برای عبور از این شرایط ، افزایش انگیزه مهم موردی است که باد رعات کنید.

5 – داشتن شریک مسئولیت پذیر

یک مورد مهم که در مسیر کسب و کار باید به آن توجه داشته باشید ، داشتن یک شریک مسئولیت پذیر است. وجود فردی که باعث میشود شما را تشویق و پشتیبانی کند و در مقابل با چالش ها شما را همراهی کرده و موثر است.

زمانی که شما در کاری به فردی تعهد میدهید ، در واقع مسئولیتتون برای انجام آن کار بیشتر شده و انگیزه زیادی دارید تا به نحو احسن آن کار را انجام دهید. در چنین شرایطی وجود یک شخص دیگر که بر روی شما حساب باز کرده است ، باعث میشود تا انگیزه در شما زیاد شود.

حرف آخر

اگر مواردی که به شما گفته شد باعث نمیشود تا انگیزه در شما ایجاد بشود ، حتما برگردید سر پله اول و بررسی کنید که آیا هدفی که انتخاب کردید با روحیات شما سازگار است یا خیر. سپس برای آنچه در شما ایجاد شور شوق میکند تلاش کنید و نیرو های لازمه برای حرکت را در خود بیدار کنید. این را هم بدانید که عامل انگیزشی به سادگی به دست نمی آید و ممکن است زمان زیادی طول بکشد.

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...