30 شهریور 1401
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 12 دقیقه
' 12
اصول راه اندازی کسب و کار موفق در ایران چیست؟

کسب و کار موفق امری است که نیاز به یک سری ترفندها دارد تا بتواند به خوبی پیش برود. برای شروع همیشه سوالاتی پیش می آید که هر فردی اول باید جوابی برای آن سوال ها پیدا کند تا بتواند کسب و کاری عالی داشته باشد. راه اندازی کسب و کار در اوایل راه واقعا کار سخت و دلهره آوری بنظر می رسد ، اما کسی که واقعا قصد دارد در این مسیر قدم بردارد باید تمامی ترس های خود را کنار گذاشته و شجاعانه عمل کند.

البته شما میتوانید از تجربه انسان های موفق در این مسیر پر فراز و نشیب کمک بگیرید و یک کسب و کار خوب را شروع کنید. حال ما سعی داریم در این مقاله در سایت دست تو دست چند ترفند را به شما بگوییم و به سوال هایی که برای هر فردی ممکن است ایجاد شود پاسخ دهیم.

شروع کسب و کار جدید در ایران 

اول از همه باید بگویم که از آنجایی که هنوز بازار اشباع نشده است و ظرفیت زیادی برای جذب نیروی کار وجود دارد ؛ راه اندازی کسب و کار جدید در ایران نیاز به یک پشتکار زیاد دارد. امروزه با پیشرفت در تکنولوژی بسیاری از کارها راحت تر و بهتر از قبل پیش میروند. از سوی دیگر نیاز ها و خواسته های افراد در به وجود آمدن کسب و کارها تاثیر بسزایی دارد.

هر فردی که میخواهد کار خود را راه اندازی کند ، ابتدا باید راجب کار تحقیقات لازم را انجام دهد و اطلاعات کافی به دست بیاورد ، بعد از آن به دنبال تهیه کردن یک مکان مناسب و لوازم مورد نیاز خود باشد. این نکته را همیشه بدانید شروع یک کار جدید در اوایل مسیر شاید ترسناک به نظر برسد اما پس از آن که اقدام به این کار کردید، باید تمام ترس ها را کنار گذاشته و با شجاعت در این مسیر قدم بردارید.

شروع کسب و کار چه چالش هایی به همراه دارد؟

یک سوال رایج بین افراد این است که چگونه کسب و کار خود را از صفر آغاز کنیم؟ برای شروع هر کاری سرمایه مهم ترین بخش بوده که تبدیل به یک چالش بزرگ برای هر فردی شده است. از سوی دیگر با پیشرفت تکنولوژی، پیش بردن و کسب و کار راحت تر و البته رقابتی تر شده است.

برای شروع کار خود از دو استراژدی پیشروی کنید : اول تمامی پرداخت های خود را تا قبل از کسب در آمد به تاخیر بیاندازید ، و دومی تا زمانی که نتوانسته اید پولی بابت استخدام فردی بپردازید ، تمامی کارها را خودتان انجام دهید. هیچ فردی در این دنیا نیست که دوست نداشته باشد تا آینده ای روشن مانند بیل گیتس داشته باشد. در واقع داشتن آرزوهای بزرگ غیر ممکن و دست نیافتنی نیست ، بلکه نیاز به تلاش زیاد و بارها شکست خوردن و دوباره شروع کردن دارد.

کسب و کار اینترنتی چگونه است؟

امروزه با پیشرفتی که در دنیای تکنولوژی رخ داده است ، کسب و کارهای اینترنتی داغترین نوع کار هستند. دلایل زیادی مانند بیماری کرونا باعث شده تا مردم بیشتر خریدهای خود را اینترنتی انجام دهند. کسب و کار اینترنتی ، یعنی فعالیت هایی که به صورت آنلاین انجام میشود و شما در قبال آن مبلغی را دریافت میکنید.

در این مسیر در همان اول راه باید برنامه ریزی داشته باشید و بدانید در چه حوزه ای میخواهید کار کنید و اصلا کار شما به صورت آنلاین پیشرفت خواهد کرد؟ پس واجب است که قبل از راه اندازی کسب و کار اینترنتی یک ایده خوب داشته باشید. زمینه کاری که انتخاب میکنید بر مبنای پولسازی از اینترنت باشد. بعد از اینکه ایده خود را انتخاب کردید به سراغ کسب و کارهای مشابه رفته و نحوه کار را از آن ها یاد بگیرید. از مهم ترین نکات در این مسیر بررسی کردن کار رقبا و بازار کاری ایده ای که دارید است.

کسب و کارهای جدید پرسود چگونه به وجود می آیند؟

برای افرادی که میخواهند شروع به کسب و کار جدید بکنند ، همیشه سوال هایی از قبیل : " شغل های جدید و پر درآمد کدامند؟ ، چگونه یک شغل پر در آمد داشته باشیم؟ ، کدام شغل پولساز برای من مناسب است؟ ، اصلا شغل پولساز در ایران وجود دارد؟ " به وجود می آید. اول از همه باید بدانید که هیچ شغلی وجود ندارد که از همان ابتدا پردرآمد و پولساز باشد.شاید شما در اطراف خود فردی را ببینید که ماهی 500 میلیون درآمد دارد ،اما آیا شما میدانید برای رسیدن به این نقطه چقدر تلاش کرده است؟

این مورد را هم بدانید که شغل های پولساز الزاما شغل هایی که افراد کت و شلوار میپوشند و لاکچری به حساب می آیند نیست. به یاد داشته باشید که حتی سوپر مارکت هم میتواند پولساز باشد ، به شرط اینکه کار شما در راستای خواسته های افراد پیش برود. شجاع باشید و برای ایده ای که در سر دارید هر کاری که در توانتان است انجام دهید.

کسب کارهای کوچک خانگی چگونه راه اندازی میشوند؟

این روزها کسب و کارهای خانگی طرفدارهای زیادی پیدا کرده اند و افراد زیادی با توانایی های متفاوتی در خانه کار میکنند. یکی از راه های موفقیت در کسب و کار خانگی ، داشتن صبر و حوصله در مسیری که قدم گذاشته اید می باشد. در این دو سال اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا ، گذراندن زندگی سخت و طاقت فرسا شده بود ، از این رو هر فردی ، هر هنری که بلد بود را به کار گرفته و از طریق آن در آمد زایی کرده است.

برای کار در خانه شما هر جایی را میتوانید انتخاب و کار خود را آغاز کرده. بیش از شصت درصد کسب و کارهای خانگی نیاز به سرمایه اولیه ندارند و یا با یک سرمایه کم هم میتوان آن ها را راه اندازی کرد. بازهم میگوییم برای انجام این کار هم نیاز به یک ایده عالی هست.

کسب و کارهای موفق در ایران کدامند؟

شما از هر فردی بپرسید که کسب و کار موفق در ایران چیست؟ پاسخ های متفاوتی خواهید شنید. در واقع از نظر هر فردی کسب و کار موفق یک تعریفی دارد. اما موضوعی که در این بین مشترک بوده و تفاوتی ندارد ، این است که کسب و کار موفق یعنی داشتن درآمدی بالا در کار. اما اجازه دهید به طور حرفه ای و علمی به این موضوع بپردازیم : کسب و کار موفق یعنی داشتن مشتریان دائمی و وفادار ، محصولاتی با کیفیت بالا ، آگاهی برند در حوزه کاری خود و فعالیت های اجتماعی که وجود دارد.

مطالعه کنید: کارآفرینی یعنی چه و کارآفرین کیست؟

در ایران پایه ریزی کسب و کارهای موفق کار سختی است و هر فردی که به یک جایگاه عالی رسیده ، در مسیری پر از فراز و نشیب پا گذاشته و با پشتکار پیشروی کرده است. داشتن یک برنامه ریزی دقیق و ایده های نوآورانه و آگاهی از فعالیتی که انجام میدهید ، در مسیر کاری کمک بسزایی به شما خواهد کرد.

ایده هایی برای راه اندازی کسب و کار در ایران

هر فردی که میخواهد از صفر شروع به کار کند ، باید ایده ای داشته باشد. فراموش نکنید که پولساز بودن کار ، ربطی به ایده پردرآمد ندارد. راز پولسازی در یادگیری مهارت در کاری که میخواهید شروع کنید است.  شغل های متفاوتی مانند مشاوره اینترنتی ، تولید محتوا ، طراحی گرافیکی ، اختراع ، سازنده طلا و جواهر ، فروش اجناس دسته دوم ، موسیقی ، مدیریت شبکه های اجتماعی ، آموزش / مربی گری ، مشاوره فنی و.... وجود دارد که افراد با مهارتی که خود دارند میتوانند از بین آن ها انتخاب و کار خود را آغاز کنند.
نکاتی که برای انتخاب یک شغل مناسب لازم است بدانید

برای انتخاب یک شغل مناسب برای خود لازم است که یک سری نکات را بدانید تا بتوانید یک کسب و کار عالی را برای خود راه اندازی کنید. اول از همه باید علاقه خود را در کاری بسنجید و بدانید که به چه کاری علاقمند هستید تا از کاری که انجام میدهید لذت ببرید. نکته دوم سرمایه و ایده کاری خود را متناسب با هم انتخاب نمایید.

بعد از آن راجب کاری که میخواهید شروع کنید ، اطلاعات کافی را بدست آورید. نیازهای جامعه را به طور کامل بررسی کرده و کسب و کار خود را بر اساس آن ها انتخاب نمایید. زمان بازدهی که کار میدهد را حتما در نظر داشته باشید. در آخر توقعات و میزان بازدهی از کسب و کاری که دارید را بسنجید. دانستن این نکات برای راه اندازی کسب و کار جدید خود لازم و کمک بسیاری میکند.

حرف آخر برای داشتن یک کسب و کار خوب

داشتن یک کسب کار خوب همانگونه که پیش تر به شما بارها گفته ایم ، نیاز به یک ایده خوب و عالی دارد. البته مهم است ایده ای که انتخاب میکنید در راستای مهارت و علاقه شما باشد ، تا انجام کار برای شما لذت بخش بوده و هرگز خسته کننده نشود.

بررسی خواسته های جامعه ، داشتن اطلاعات کافی ، پشتکاری قوی و با اراده بودن در این مسیر واجب است. فراموش نکنید که کسب و کار در اوایل مسیر سخت است و اما با تلاش کردن میتوان به جایگاهی که میخواهید برسید و راحتی را تجربه کنید.

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...