11 دی 1400
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 8 دقیقه
' 8
انواع کاشی آشپزخانه

 انواع کاشی آشپزخانه

 

کاشی آشپزخانه گلدار

استفاده از کاشی گلدار در آشپزخانه های ایرانی قدمت زیادی دارد؛ اما به کارگیری از طرح های جدید و نوین و تناسب سازی با کابینت های آشپزخانه تاثیر بسزایی در زیبایی در زیبایی آشپزخانه شما می گذارد. مدل های کاشی گلدار بر دو نوع هستند، نوع اول به صورت کلاسیک هر قطعه از کاشی زمینه گلدار جدا دارد، اما نوع دوم قطعات کاشی به صورت پازل یک طرح کلی گلدار را به نمایش درمیاورند. استفاده از این نوع کاشی بیشتر در فضای روبروی آشپزخانه یعنی پشت اجاق گاز و بین کابینت ها است و باعث میشود زیبایی آشپزخانه شما دو چندان شود.

 

کاشی آشپزخانه سنتی و ایرانی

زیبایی نقوش و طرح های سنتی ایرانی-اسلامی انکار ناپذیر است و سالیانه جمع کثیری از گردشگران خارجی را به سمت خود می‌کشاند. در طی سالهای اخیر استفاده از مدل کاشی آشپزخانه ایرانی یا کاشی سنتی مخاطبان خاص خود را پیدا کرده است. به کمک هنرمندان و طراحان این حوزه و با ترکیب این هنر با صنعت کاشی سازی رویکرد جدیدی به دکوراسیون خانه ایجاد شده است.

بیشتر طرح های سنتی به کار رفته در مدل کاشی آشپزخانه سنتی با الهام گرفتن از نقش ها و رنگ های به کار رفته در مناطق تاریخی مهم کشور ساخته می شوند. برای مثال استفاده از طرح های الهام گرفته از کاخ گلستان، طرح گل و مرغ سبک شیرازی، طرح قاجاری، طرح هایی با زمینه فیروزه و نشانه های سنتی ایرانی و بسیاری طرح های دیگر از این دسته‌اند. از این سبک کاشی کاری در فضای بین کابینت ها و همچنین دیوارها در آشپزخانه استفاده می‌شود. علاوه بر این استفاده از این سبک مخصوصاً کاشی‌های آبی فیروزه‌ای در سرویس بهداشتی و حمام کاربرد زیادی دارد.

کاشی آجری آشپزخانه

یکی از پرطرفدارترین انواع کاشی های بین کابینتی نمونه های آجری هستند که غالبا طیف رنگی متنوعی نیز دارند. این نوع از کاشی ها می توانند ظاهر آشپزخانه شما را مدرن تر نشان دهند و آن را جذاب تر و متفاوت تر نمایند. معمولا دوام کاشی های آجری به شکل مقبولی است و می تواند به راحتی نیز تمیز شود. برای نصب این نوع از کاشی آشپزخانه شما می توانید با کمک الگوهای تکرار شونده پیش بروید و در بین آنها ملات تیره تری قرار دهید تا بافت کاشی ها تمیزتر و طبیعی تر به نظر برسند. 

کاشی آشپزحانه چهارخانه

تنوع مدل کاشی آشپزخانه چهارخانه نیز بسیار زیاد است، فارغ از تنوع در رنگ بندی کاشی های چهارخونه، اندازه این طرح ها نیز متفاوت بوده و بسته به دکوراسیون آشپزخانه شما، می‌تواند نمایی زیبایی به آن ببخشید. سبک کاشی های چهارخانه در اروپای غربی مخصوصاً ایتالیا طرفداران بسیار زیادی دارد. استفاده از این نوع طرح علاوه بر فضای بین کابینت و دیوارها، در کف آشپزخانه نیز به کار رفته و به بزرگتر نشان دادن فضای آشپزخانه کمک می‌کند.

 

کاشی آشپزخانه با طرح ساده و خطی

در میان انواع مدل کاشی و سرامیک آشپزخانه که وجود دارد، کاشی های کلاسیک طرفداران خاص خود را دارند. معمولا از کاشی هایی با طرح ساده و خطی یا آجری مانند بیشتر در سرویس بهداشتی و حمام استفاده می‌شد، اما تنوع رنگ و جنس کاشی های امروزی سبب شده که استفاده از آن‌ها برای نقاطی مثل پشت سینک یا پشت اجاق گاز آشپزخانه ایده آل به نظر برسد. این مدل کاشی با رنگ های مختلف و جنس های گوناگون مثل شیشه ای، فلزی و یا موزاییکی در بازار موجود هستند. به هنگام خرید این نوع کاشی بهتر است تناسب رنگ و طرح آن‌ها را با کابینت آشپزخانه در نظر بگیرید.

 

کاشی آشپزخانه طرح شیشه ای

کاشیشیه شیشه ای مدل جدید کاشی آشپزخانه به شمار می آید که بیشتر به سبک طراحی و دیزاین خانه های مدرن نزذیک تر می باشند. انعکاس نور در این نوع کاشی نمای ریبایی به آشپزخانه شما می بخشد. رنگ بندی های متنوعی برای کاشی های شیشه ای وجود دارد، اکثرا هارمونی و یا درست ترین استفاده از آن؛کاشی شیشه ای روشن در کنار کابینت های تیره بسیار محیط آشپزخانه شما را شیک و مدرن خواهد کرد.

کاشی چسبی آشپزخانه

کاشی چسبی آشپزخانه در واقع جزو مدل جدید کاشی و سرامیک آشپزخانه به حساب می‌آیند که با هدف کمتر کردن هزینه تخریب کاشی های قدیمی و چسباندن کاشی های جدید روی آن در بازار عرضه می‌شوند. با توجه به تنوع کیفیت و محصول در این نوع مدل کاشی بهتر است قبل از تهیه آن به فاکتورهای مهمی چون قابلیت شستشو، مقاومت نسبی در برابر ضربه، مقاومت در برابر تغییرات دمایی و نیز طول عمر بالا حتماً توجه کنید. با توجه به روند آماده سازی لازم برای نصب کاشی چسبی و همچنین مواد شیمیایی به کار رفته در چسب کاشی ها بهتر است نصب آن‌ها را به استادکار متخصص این کار بسپارید.

کاشی آشپزخانه طرح برجسته یا سه بعدی

کاشی های طرح سه بعدی انواع دیگری از طرح کاشی آشپزخانه به حساب می‌آیند که در زمانی کوتاه محبوبیت فراوانی کسب کرده‌اند. طرح های سه بعدی تنوع بسیاری دارند که بیشتر الهام گرفته از طبیعت هستند. معمولا این نوع کاشی های سه بعدی را به عنوان دیوارپوش می‌توان در تمام نقاط خانه استفاده کرد اما هنگامی از آن‌ها به عنوان کف پوش استفاده می‌شود زیبایی دو چندانی پیدا می‌کنند. با این وجود از آنجایی که سطح این نوع کاشی نوعی خاصی از شیشه به کار رفته در تماس با آب سطح بسار لغزنده ای ایجاد می‌کنند که بهتر است به عنوان کفپوش آشپزخانه و حمام استفاده نشوند. از این نوع طرح ها در مدل های جدید کاشی کار به عنوان دیوارپوش آشپزخانه در فضای بین کابینت استفاده فراوان می‌شود.

 

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...