11 دی 1400
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 4 دقیقه
' 4
انواع چاپ روی کاشی و انواع پخت آن

 

انواع رایج چاپ طرح بر روی سطح کاشی :

روش فلت ( Flat ) : در این روش قدیمی ، رنگ به روی شابلون ریخته شده و تیغه ای رنگ را روی کاشی پخش می کند. ( کیفیت و شفافیت در این روش پایین است.)

 

روش روتو ( RotoColor ) : در این روش که مناسب تر از روش فلت است، طرح کاشی به وسیله لیزر بر روی سیلندرھای استوانه ای حک می شود و سپس به وسیله تماس سیلندر بر روی سطح کاشی ، طرح چاپ میشود. ( این روش کیفیت بالاتر و ظرافت بیشتری دارد.)

 

روش دیجیتال ( Digital Printing ) : در حال حاضر این روش بھترین و با کیفیت ترین روش چاپ طرح بر روی کاشی است. مبنای کار این روش تقریبا مانند پرینتر ھای معمولی است و این نوع چاپگر ھا بدون ھیچ تماسی با سطح کاشی ، طرح را چاپ می کنند. فناوری چاپ دیجیتال امکان چاپ طرح بر روی کاشی ھای استراکچر ( برجسته ) را نیز فراھم کرده است.

 

 انواع پخت کاشی :

تک پخت : در این روش بدنه کاشی و لعاب آن ھر دو ھمزمان و در درجه حرارت بالا پخت می شوند و فقط یک بار کاشی وارد کوره می شود. معمولا کاشی های پرسلانی که بایستی جذب آب بسیار پایین داشته باشند به این روش پخت می شوند. 

 

دو پخت : معمولا کاشی های مرغوب مخصوص دیوار ، به این روش پخت می شوند. یعنی یک بار بدنه کاشی پخته می شود و سپس لعاب بر روی بدنه ریخته و در کوره ھای مخصوص پخت لعاب پخته می شود. این کار باعث می شود لعاب از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

 

سه پخت : برای اعمال طرح ھا و دکور ھای خاص تر روی کاشی ھای آماده و پخته شده ، کاشی ھا وارد کوره می شوند و طرح ھا بر روی آن ھا پخت می شوند.

 

کاشی ھای رکتیفای شده ( Rectified tile ) :

کاشی ھایی که پس از فرایند تولید ، به وسیله دستگاه ھای برش ، کاملا گونیا ، صاف و ھم اندازه می شوند کاشی ھای رکتیفای یا کالیبره گفته می شوند. این نوع کاشی ھا را می توان بدون بندکشی نصب کرد که این امر ھم باعث زیبایی کار می شود و ھم به بھداشت محیط کمک می کند.

نکته مھم : درزھای میان کاشی ھا محل مناسبی برای رشد باکتری ھا و آلودگی ھستند ، بنابراین بھتر است علاوه بر انتخاب کاشی رکتیفایی شده ، از کاشی با بزرگترین سایز قابل اجرا استفاده کرد. انتخاب سایز بزرگ علاوه بر کم کردن درزھای باکتری خیز ، محیط را بزرگ و مجلل تر نشان میدھد.

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...