11 دی 1400
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 10 دقیقه
' 10
کاربرد و فواید استفاده از صلیب کاشی چیست؟

صلیب کاشی چیست ؟ 

پارامترهای مهمی که در مقوله نصب کاشی و سرامیک بیشتر حائز اهمیت می باشد چیدمان مرتب و منظم، همسطح بودن کاشی و سرامیک با سرعت و دقت بالا است و یا به عبارتی همتراز (هم تراز) کردن کاشی که موجب زیباتر شدن و کاربری بهتر کاشی و سرامیک پس از نصب کاشی خواهد بود. اسپیسرکاشی یا صلیب کاشی ابزاری است که کاشی کارها هنگام چیدمان کاشی به آن نیاز مبرم دارند زیرا این ابزار باعث می شود پارامترهای مد نظر انجام شود و کار راحتتر و آسان تر پیش برود. با استفاده از صلیب کاشی و یا همان اسپیسر کاشی زیبایی کار دو چندان بیشتر خواهد شد، این ابزار، بندکاشی، به عنوان ارزان ترین قطعه جهت تنظیم فاصله دقیق ( هم تراز ) بین کاشی ها می باشد به همین دلیل تمامی کاشی کارها هنگام نصب کاشی (کاشی حمام) و یا سرامیک جهت تنظیم فاصله بین کاشی ها از صلیب کاشی استفاده میکنند. از دیگر ابزاری که در کاشی کاری از آن استفاده می شود می توان به تکیه گاه اسپیسر، سرامیک، آچار همتراز و کاشی اشاره کرد.

 

مدل ها و کاربردهای مختلف صلیب کاشی :


پرکاربردترین اسپیسر در کاشی کاری استفاده می شود و جنس آن از پلاستیک تولید شده است، همان طور که گفتیم اسپیسرهای پلاستیکی وزن کمی دارند و از نظر قیمت، مقرون به صرفه می باشند، همچنین دارای شرایط تولید گسترده تر از دیگر انواع صلیب یا اسپیسرها هستند و جایگاه ویژه ای دارند. صلیب کاشی مانند بعلاوه با ضخامت های ۱،۲،۳،۵ الی ۱۰ میلیمتر تولید و توزیع می شود. از سایزهای ۱ تا ۵ میلیمتر اسپیسر کاشی بیشتر در نصب سرامیک کف، کاشی و از اسپیسر های بزرگتر جهت نماسازی و یا سطوح عمودی استفاده می شود. یعنی ابزار 1 الی 6 میلی متری بیشتر در زمان نصب کاشی کف مورد استفاده قرار میگیرد و سایز 7 الی 10 میلی متری در نصب کاشی دیوار کاربرد دارد.

صلیب کاشی 2

 

کاربرد دیگر اسپیسرها و یا صلیب علاوه بر متریال کاشی در متریال های فلزی و بتنی است. اسپیسرهای بتنی هم مانند صلیب کاشی بعلاوه می باشد با تفاوت اینکه، چون جهت کارهای بتن کاری قابل استفاده می باشد و سر و کار آن با بتن و میلگرد است نباید با کوچکترین فشار آسیب ببیند از این رو مقاوم تر ساخته و تولید می شود. اسپیسر بتن در اشکال مختلف طراحی و تولید شده است و مقدار مقاومت و تحمل بار ، همچنین تحمل نیروی وارده به شکل ظاهریشان بستگی دارد، انواع اسپیسر بتنی عبارتند از:

           1- اسپیسر تخت هارد hardfix

           2-  اسپیسر مکس فیکسmaxfix

           3- اسپیسر مینی فیکسminifix

           4-  اسپیسر گرد خورشیدی یا چرخیwheel fix

هر یک از انواع اسپیسر بتن که گفته شد در سایزهای مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند. جهت خرید اسپیسر یا صلیب کاشی باید به نیازخود، اشکال و سایز اسپیسر توجه داشت زیرا قیمت اسپیسر بر اساس اشکال مختلف، متفاوت می باشد، مثلا در نوع اسپیسر گرد خورشیدی سایزهای 3 ، 4 ، 5 و 7.5 سانتی متر با قیمت های متفاوت در بازار عرضه می شوند.

کاربرد سومین نوع اسپیسر یا صلیب ها مربوط می شود به اسپیترهای فلزی، این نوع از اسپیسرها به شکل چرخ دنده تولید می شوند و حتما باید این نوع صلیب ها از دیگر انواع شان مستحکم تر تولید شوند و از مقاومت بالایی برخوردار باشند. به همین دلیل اسپیسرهای فلزی از جنس میلگرد تعبیه می شوند، کاربرد اسپیترهای فلزی تراز میلگردها می باشد و به دلیل یکی بودن متریال کمترین واکنش را در تغییرات دمایی نشان خواهند داد.

تولید کننده انواع صلیب کاشی ، تراز کننده کاشی ، و سایر قطعات کاشیکاری تولید کننده خمیر بندکشی نانو در رنگ بندی های مختلف
دلایل استفاده از اسپیسر کاشی یا صلیب کاشی پلاستیکی
در هر کاری اگر سرعت همراه با دقت باشد مسلما کار سریعتر مناسب تر و جذاب تر خواهد بود ، علت استفاده کاشی کاران از اسپیسر کاشی یا صلیب کاشی پلاستیکی دلایل متعددی دارد که عبارتند از: 1- هم تراز کردن سطح کاشی ها با یکدیگر و با کف بسیار مهم است. ( همتراز کاشی) 2- دقیق و حساس بودن نصب کاشی 3- یکی بالا و یکی پایین نشدن کاشی ها در هنگام نصب 4- همتراز کاشی یا صلیب کاشی پلاستیکی مانع شکستن کاشی ها خواهد شد 5- حفظ فاصله بین کاشی ها 6- تحویل کار تمییز و بی عیب و نقص 7- قیمت مناسب و مقرون به صرفه 8- دسترسی آسان اسپیسر کاشی یا همتراز کاشی پلاستیکی برای کارفرما 9- حمل و نقل آسان اسپیسر پلاستیکی و پروسه تولید بسیار سریع آن. 10- به دلیل جنس پلاستیکی اش هنگام ذوب، می توانیم اشکال مختلف باتوجه به سیال بودن پلاستیک مذاب از آن تولید کنیم.

 

   طرز استفاده از اسپیسر کاشی یا صلیب کاشی پلاستیکی :


جهت نصب کاشی بر روی دیوار و یا کف ابتدا باید از چسب کاشی در تمامی سطوحی که می خواهید سرامیک یا کاشی در آنجا نصب شود استفاده کنید و باید کل مناطقی که میخواهید سرامیک در آنجا چسبیده شود از طریق چسب کاشی پوشانده شود، هنگان چسباندن کاشی ها، کاشی کار اسپیسر کاشی یا صلیب کاشی را بین هر دو تا کاشی باید قرار دهد تا فاصله بین کاشی ها هم تراز شود، هم تراز بودن کاشی ها هنگام چسباندن در زیبایی و نظم بسیار می تواند موثر باشد، بعد از چسباندن کاشی ها باید صبر کنیم تا چسب کاشی ها به طور کامل خشک شود، البته ممکن است گاهی کاشی کار گیره های مخصوص صلیب ها را زیر صلیب کاشی یا اسپیسرها قرار دهد برای اینکه ارتفاع آن ها با هم تراز شود.

 

 

محکم کردن گیره ها در این مرحله توسط آچار کاشی صورت میگیرد، به طور کلی می توان گفت کاربرد آچار کاشی در این مرحله است زیرا باید گیره ها محکم شود که این کار با آچار کاشی انجام می گردد، و باعث افزایش سرعت خواهد شد. بعد از مطمئن شدن خشکی کاشی ها، باید آن نشانه ها را از کاشی ها جدا کنیم، توجه داشته باشید هنگام خرید صلیب کاشی یا خرید اسپیسر کاشی، باید تعداد بندهای کاشی و سرامیک را بدانیم زیرا صلیب کاشی یا اسپیسر کاشی با تعداد بندهای کاشی و سرامیک برابر می باشد یعنی به همان میزان مورد نیاز می باشد.

 

خرید صلیب کاشی

 

نکات مهم در هنگام انتخاب اسپیسر کاشی یا صلیب کاشی پلاستیکی :

  • هنگام خرید صلیب کاشی باید قیمت اسپیسر کاشی یا صلیب کاشی پلاستیکی را در نظر بگیرید
  • طولانی بودن تجزیه صلیب پلاستیکی یا به عبارتی طول عمر اسپیسر کاشی یا صلیب کاشی پلاستیکی (طول عمر اسپیسر کاشی یا صلیب کاشی پلاستیکی)
  • اندازه قرارگیری اسپیسرها را باید در نظر داشته باشید که مجاز باشد.
  • برای خرید صلیب کاشی پلاستیکی باید میزان باری را که می خواهید بر آن وارد کنید را در نظر بگیرید و مطمئن شوید صلیب کاشی تحمل چنین باری را دارد یا خیر، جهت به دست آوردن تحمل بار صلیب کاشی باید اسپیسر کاشی پلاستیکی ( صلیب کاشی پلاستیکی) را زیر فک فشار دهید در این صورت با اعمال فشار، میزان قابل تحمل بار بدست خواهد آمد.
 

 

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...